Liping 2020.02.26. 19:20

Pandémia

A koronavírus a jelek szerint tartósan megjelent Európában is. A kínai helyzet egyre több bizakodásra ad okot, Wuhanon kívül alig akad fertőzött és ők is egyre kevesebben vannak. Az ország nagyobbik felében már kezd beindulni az élet és szabadon elhagyható a lakóhely. Az üzletek még javarészt zárva tartanak, de a nehezén túljutottak, amit már a WHO is megerősített.

 

Hogy ez így történt, ahhoz kellett egy elég drákói, drasztikus állami fellépés, amitől gyakorlatilag egy hónapra lebénult az ország. Ez hatalmas veszteség. Kieső termelés, rengeteg hiányzó pénz. Érthető, hogy ezt egy nemzet sem vállalja be szívesen. Kína megtette, s ennek köszönhetően már látszik az út vége. De mi van velünk?

 

Az eddigiek alapján az európai reakció nagyon laza, lényegében semmilyen. Mintegy ötvenezer ember karantén alatt van Észak-Olaszországban, de a szétszéledt turisták azonosítására kísérletet sem tettek. Magyarországra is gond nélkül behurcolhattak bármit, ahogy valószínűleg meg is tették.
Bár a hivatalos nyilatkozat szerint a magyar egészségügy annyira csodás, hogy végtelen mennyiségű ágyat tud biztosítani gond esetén, én azért kevésbé vagyok optimista, s hasznosabbnak találnám, ha legalább az egészségügyi szakembereket ellátnák védőfelszereléssel.

 

tajcsi.jpg

 


A mostani felelőtlenségnek minden bizonnyal meglesz az ára. Ha a vírus szabadon fertőz, pillanatok alatt túlterheli a hazai ellátórendszert. Eleve orvoshiány van, s a meglévő szakemberek egy igen szignifikáns része (háziorvosok között kifejezetten nagy része) is veszélyeztetett korosztályhoz tartozik.

 

És csak egy apróság. A jelenleg ismert (a korábbi bejegyzésben írtak miatt megkérdőjelezhető mértékű) mortalitási adatok a reggelente tajcsizó, esténként táncikáló, fitt kínai nyugdíjasok elhullási arányát tükrözik, nem a jellemzően túlsúlyos, cukorbeteg és mozgásra alig képes nyugatiakét. A korábbi poszt csitításával ellentétben nagyon javaslom, hogy a jelenleginél komolyabban vegyük a járványt. Nem azért, mert meghalunk. Nem fogunk. De a védtelen korcsoportok, ha a hatóságokon múlik, a jelek szerint simán. Gondoskodjunk az elkülönítésükről, ismertessük meg velük az alapvető rendszabályokat, s amíg el nem vonul ez a nyavalya, tegyünk róla, hogy közvetlenül ne legyenek kitéve idegen kontaktnak.

 

(Ha nem kockáztatna általam is nagyra tartott és szeretett időseket, egy kicsit kárörvendenék is. Hetekig hallgattam a kínai egészségügyet fikázó véleményeket. Most megmutatja a Nyugat, hogy mit tud. Mi meg főleg. A legjobbakat.)

 

___________________________________________

ui.: Mengsi közben visszatért a nagyvárosba, ahol a jelek szerint mégsem pusztultak ki a népek.

Címkék:európa egészségügy pandémia koronavírus 41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr4115493228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

]{udarauszkasz 2020.02.26. 19:30:39

Akik jelenleg kormanyon vannak a legtobb orszagban, azoknak az lesz a lenyeg, hogy hagyjak meghalni az idoseket, igy szanalva a nyugdijkasszakat.
Meg azt is megkockaztatom, hogy ez az egesz koronajarvany az eloregedo tarsadalmak politikusai altal megrendezett balhe. Persze senki se fogja magara vallalni, hogy biologiai fegyvert vetett be bekeidoben, soha nem derul ki az igazsag, de nekem ez nagyon buzlik. Hianyzo 0.paciens Kinaban, Olaszban... Foleg Kinaban, ahol meg azt is tudjak, mikor mos az ember fogat, es milyen szinu fogkefevel...

Liping 2020.02.26. 19:53:28

@]{udarauszkasz: az államkasszák a nyugdíj és egészségügy terén csökkenő kiadások miatt hosszabb távon talán nyernek a dologgal, de ettől függetlenül nem tartom kifejezetten valószínűnek az efféle teóriákat, hogy finoman fogalmazzak.

A nulladik eseteket addig van esély megtalálni, amíg kevés a fertőzött, amivel elkéstek mindkét helyen. És bár itthonról sok hülyeséget írnak ezzel kapcsolatban, a totális ellenőrzéstől nagyon messze jár Kína.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.02.26. 19:53:39

"nem a jellemzően túlsúlyos, cukorbeteg és mozgásra alig képes nyugatiakét."
Szerintem ez azért országonként változik. Magyarországra persze nagyjából igaz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.02.26. 20:20:14

De hogy a lényeghez is hozzászóljak: Ha igaz a kéthetes lappangási idő, akkor nem hiszem, hogy fáradozni kellene az Olaszországban járt turisták azonosításával. Az egyetlen megoldás az lenne, ha egész Európa leállna kb. egy hónapra, ugyanúgy, mint Kína tette. Hogy Európában reális-e az, amit az egységes és sokkal fegyelmezettebb ország Kína meg tudott tenni, azügyben vannak kételyeim.

Tartok tőle, hogy Európán végigsöpör a járvány még az idén. Reménykedhetünk (szerintem egyébként reálisan) abban, hogy a következmények nem lesznek rosszabbak egy komolyabb influenza járványnál. Reménykedhetünk még a tavaszban, szerintem mindjárt jön. Legvégül meg abban, hogy jövőre lesz használható oltás.

Liping 2020.02.26. 20:35:36

@promontor: úgy tűnik, a sima influenzánál veszélyesebb, bár 40 év alatt elég nehéz belehalni.
A gond inkább az, hogy úgy néz ki, nagyon sok embert kell ellátni miatta (konkrétan kórházban), nem kizárt, hogy minden ötödiket. De ha torz is a statisztika, s rengetegen kapták el (és mostanra gyógyultak is meg) anélkül, hogy tudnának róluk, még ha csak minden 20. embernek kell, az is sokkal több annál, amit bármelyik ország egészségügye képes kezelni. Nagyjából ez lenne a karantén értelme, hogy kezelhető nagyságú érintett területek legyenek, amiket kívülről utánpótlást behordva el lehet látni. Ha mindenhol vannak fertőzöttek, úgy már nem lehet koncentrálni az ilyenkor szűkös forrásokat.

Kína hatalmas, Wuhan egy apró része, mintha nálunk egy tízezres város lenne elzárva. Ennek ellenére az átmeneti leterhelés miatt nagyobb a mortalitás is a városban, mint másutt, ahol csak néhány tucat, száz esetet kellett kezelni.

Ami a tavaszt illeti, mintha most olvastam volna valami újabb hidegfrontról és visszatérő télről. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.02.27. 12:53:23

Koronavírus

Külhonból jő vírus s sajna
Rá van írva: Made in China.
Influenzára is hajaz
És még gyors is, elég baj az!

Száguld, mint a kerge tatár,
Nem állítja meg se határ,
Se rendőr, se vámvizsgálat,
Áttör rajtuk, mint az állat!

Népek hullnak, mint a legyek,
Rendelőkben beteg hegyek.
Tragikus, hogy vannak holtak,
Kik tegnap még élők voltak.

Megoldásban hiszünk mi ma,
Égbe nonstop száll az ima,
S tömeg csak oly tudóst szeret,
Ki fölfedez ellenszeret!

(vakcinatánc!)

„Nem kell aggódni, ugyanis a koronavírus - a nevéből adódóan, hiszen nomen est omen - csak a királyokat veszélyezteti. ’Fertőzzétek meg a királyokat!’ - kiáltsuk együtt az anarchista költővel és elégedetten dőljünk hátra! Csak arra figyeljünk, hogy legyen a széken háttámla!” /Szimpla Szilárd, autodidakta népgyógyászati polihisztor/

„Ááááááá! Jaj, a tarkóm! Azt hittem, hogy angolvécén ülök, de csak egy orosz pottyantós volt…” /Hanyatthomlok Hümér, anarchista költőket olvasó világpolgár/

„Nem kell aggódni, mert megvan a megoldás. A koronavírussal be kell tartatni a Tízparancsolat ’Ne ölj!’ pontját és már meg is szűnik a veszély. Nem orvosok kellenek és kórházak, hanem magyar virtus és lelkierő!” /Kásler Miklós, emberügyi miniszter/

„HA MAGYARORSZÁGRA JÖSSZ, NEM FERTŐZHETED MEG A ZEMBEREKET! Nemzeti Vakcináció 2020/” /nagy kék óriásplakát/

„Hoppá. Itt a csúcs! Ezt mégis hogyan? Ennyi nélkülözés, évtizedes szenvedés, próbálkozás és mégsem volt hiába??? Mikor már minden remény kihunyt, hogy valaha is alkot a költő hidász-gigász Frady Endre bármi használhatót megszületett egy VERS. Heuréka... Én több Frady Endrét nem olvasok, innen már nincs tovább, irány a Nóbel díj...” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Hé, reál úr, a Nóbel díj a Nobel díj made in china verziója?” /F. Endre, költőgigász/

„Ellenszeret, költő polgártárs, ellenszeret?! Nyelvtanomat egy rímért?! És még a maga szemét szúrja a Nóbel díj?! Még maga akar bekerülni a Nemzeti Alaptantervbe?! Minek?! Sajtóhibának?! Csak a testemen keresztül! Ááááááááá…” /Tilttűrtámogat Tomorcz, a Hejesírási Ügyeket Lyóváhagyó Egyesület (HÜLYE) főcenzora/

„Rendőrségi jelentések szerint ma délután egy hatalmas lyukkal a testében az irodájában hanyatt fekve holtan találták Tilttűtámogat Tomorcz főcenzort. A lyuk átmérője alapján valószínűleg nem a koronavírus ment át a testén, hanem a magáról és a magyar helyesírásról megfeledkezett F. Endre budapesti költő. A szökésben lévő elkövetőt a helyszínen talált rímnyomokból azonosították. A rendőrség a lakosság segítségét kéri az elvetemült gyanúsított mielőbbi kézre kerítésében.” /MTI/

„Segítsünk a rendőrségnek? Persze, hogy utána járhassunk tanúskodni, a zsúfolt tárgyalóteremben elkapjunk valamit, utána meg átszabott pofával bekerüljünk a tanúvédelmi programba, mi?! Inkább arról meséljenek, hogy mennyi a nyomravezetői díj! Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen!” /a lakosság/

„Mi ez a szánalmas riogatás, ez a takonygerincű kegyeletsértegetés?! Ne lássam anyámat öttusázni, ha nem szurkolok annak, hogy vagy a rendőrség kapja el Frady Endrét, vagy Frady Endre a koronavírust! Mindkét esetben megszűnne a kortárs költészet testén tátongó tályog! Az vesse az első követ Frady Endrére, aki a legpontosabban és legerősebben tud dobni!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Én vagyok az embered, Robikám, de nekem nincs szükségem kőre. Én légtömbbel is tudok ölni. Annak a vírusnak pedig megvan az ellenszere. Én.” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2020/02/koronavirus.html

midnightcoder2 2020.02.27. 13:36:43

Azért nem biztos, hogy a mai átlag kínai nyugdíjas egy ipari központban annyira nagyon sokat taj-chizik. Viszont jó szar levegõben éli le az életét, és mindenféle érdekes anyagokkal találkozik, mivel arrafelé a munkavédelem nem annyira jellemzõ. Amennyi elõnye van az az, hogy arrafelé jótékonyan hiányzik a nyugati orvoslás, ergo a nem túl fényességes génekkel született gyerekek nem örökítik tovább generációk óta a szar génjeiket, így nem betegesebb generációról generációra a népesség.

2020.02.27. 13:59:15

@]{udarauszkasz: az 1.3 milliárdos Kínában meghalt párezer ember, hát bazmeg, ez tényleg egy NAGYON HATÁSOS biológiai fegyver, eszem azt a csöpp kis eszedet.

Liping 2020.02.27. 14:02:21

@midnightcoder2: a levegő szennyezettsége főleg északon áll fenn, délen egyáltalán nem kimagasló.
A nyugati orvoslás nem hiányzik, ez valamiért egy nagyon életképes itteni tévhit. Az egészségügyi infrastruktúra egyáltalán nem rossz, sőt. Világvége helyeken, 40-50 ezres városokban is teljesen jól felszerelt, egészségügyi személyzettel rendesen ellátott, nyugati orvoslást nyújtó kórházak vannak, magam is fordultam meg többen is.

A nagyvárosok is tele vannak rendszeresen mozgó idősekkel. Az általános kondijuk sokkal jobb, mint nyugaton.

2020.02.27. 14:05:36

a nyugati nyugdíjasok általános egészségi állapota szerintem messze láncdohányos kínaiaké felett van, még ha páran tajcsiznak is a világ legszennyezettebb városainak utcáin.

Serény Vélemény 2020.02.27. 14:07:48

"Magyarországra is gond nélkül behurcolhattak bármit, ahogy valószínűleg meg is tették."

Ha lezárjuk a határokat, akkor az a baj. Ha meg nem, akkor meg az.

Liping 2020.02.27. 14:07:55

@Innovált kutyák: a nők nem dohányoznak. De jó, legyenek a kínai idősek sokkal rosszabb állapotban, a mieink meg makkegészségesek. Egy dolgot semmiképp nem lehet elvitatni, mégpedig hogy arányaiban nálunk sokkal több az idős, a kínai korfa még nem tart ott.

Liping 2020.02.27. 14:11:23

@Serény Vélemény: szerintem le kellett volna, de a jelek szerint nem akarják bevállalni.
Legyen szerencsénk, s bízzunk benne, hogy nem jön a kontroll nélküli terjedés.

chrisred 2020.02.27. 14:12:08

@midnightcoder2: Így van, hozzátéve, attól, hogy nincs elhízva, nem biztos, hogy a táplálkozása anhyira erősíti az immunrendszerét, mint egy nyugatinak. Tai chi ide-oda, azért nem véletlen, hogy arrafelé rövidebb ideig élnek, mint Nyugat-Európában.

A nyugati orvoslás előnyeiről meg annyit, hogy az fékezte meg a vírus terjedését Kínában, és nem a távolkeleti hókuszpókusz.

Liping 2020.02.27. 14:21:36

@Innovált kutyák: vannak nyugati országok, ahol jobb a helyzet, bár az róluk is elmondható, ettől pont nem teljesen összefüggésmentesen, hogy sokkal nagyobb mennyiségben fordulnak elő sérülékeny korcsoportok, ergó a veszély rájuk nézve sokkal nagyobb.
Hogy Kínában relatíve kevés az idős, az főleg annak tudható be, hogy akik most lennének 70-80+ évesek, köztük bőven szelektált a hetvenes évek második feléig meglehetősen mostoha kínai történelem. Illetve nyilvánvaló, hogy az egészségügy sem volt mindig olyan, mint ma. Amúgy a születéskor várható élettartam egy kicsivel pont jobb, mint a magyar adatok.

Liping 2020.02.27. 14:33:03

Illetve a magyarral ellentétben a trend növekvő értéket mutat. Évről évre.

chrisred 2020.02.27. 14:34:22

@Liping: Akik Európában most 80 év körüliek, azok pont a történelem legnagyobb háborújába születtek bele.

Liping 2020.02.27. 14:36:59

@chrisred: nézz utána, hogy a történelem legnagyobb háborúja az európai kontinensen arányaiban mekkora áldozatokat követeltek ahhoz képest, amit ekkor ugyanebben a háborúban a japánok csináltak Kínában. És aztán még jött a nagy ugrás 1958-tól, aztán a kulturális forradalom a 60-as évek második felétől. Plusz mellette a békeidők is sűrűn hoztak éhezést.

Liping 2020.02.27. 14:39:54

@Innovált kutyák: átlagban a nyugat-európaiaknál nem, sőt. A Nyugatot ennél egy fokkal tágabban értelmeztem. Európa posztszovjet felét lekörözik és az USA-t is.
De főleg a magyar helyzetre próbáltam meg vonatkoztatni.

chrisred 2020.02.27. 14:58:28

@Liping: Megnéztem. Az 500 milliós Kínának 15 millió körüli áldozata volt (1937 és 1945 között, vagyis 8 év alatt), a 10 milliós Magyarországnak 1 millió (1941 és 1945 között, vagyis négy év alatt). Vagyis minden harmincadik kínai, illetve minden tizedik magyar fele annyi idő alatt.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.02.27. 15:12:57

@]{udarauszkasz:

Olyat jót röhögtem a sötétségeden. Durván másfél milliárd húzott szeműből meghalt néhány ezer(nem néztem pontosan utána, hagytam lehetőséget a javításra, hogy legyen mibe belekötnöd). Téged sem az eszedért szeretnek.

Liping 2020.02.27. 15:17:21

@chrisred: a Holocaust némiképp torzítja a számokat, plusz ez egy teljes etnikai csoportot vitt el, nem szűrve életkor alapján. A háború és a vele járó éhezés ezzel szemben jól kimutathatóan szelektál demográfiailag. Nem lehet ezt szépen megfogalmazni, s tényleg nem érzéketlenségből írom így, de lágerbe vitték egy csomó olyan életkorú embert is, akik a mai 80-as korosztály szempontjából irrelevánsak, arányaiban közülük így kevesebben vesztek oda, mintha "csak simán" a normál, háborúval járó pusztítás megoszlása szerint kerülnek ki az áldozatok.

A nagy ugrásnak köszönhető nagy kínai éhezés ezután még elvitte az akkori lakosság közel tizedét, majd a kulturális forradalom egy újabb cirka 20 millió embert.
És ezek csak a legnagyobb balhék, amikor épp nem volt semmi extra agymenés, akkor is erősen vegetált a lakosság a hetvenes évek végéig.

chrisred 2020.02.27. 15:30:46

@Liping: Ezzel szembe lehet állitani, hogy a kulturális forradalom mészárlásai sem a biológiai szelekció szabályai szerint történtek, tehát egyáltalán nem valószínű, hogy a túlélők életképesebbek lettek volna az áldozatoknál.

Liping 2020.02.27. 15:37:01

@chrisred: a kulturális forradalommal kapcsolatos észrevétel részben jogos, bár az akkori áldozatok zöme is a káosz miatti éhezésben hunyt el. De akkor már lényegesen nagyobb volt a kínai lakosság, ahhoz mérten a 20 millió nem mérhető mondjuk a világháborús magyar veszteségekhez.

Mindenesetre azok a veszteségek Magyarországon eléggé kimagaslóak voltak, az európai hadszíntéren nem túl sok ország múlta felül - a szovjet, lengyel, litván, görög, német adatok rosszabbak, de talán ebben ki is merül. A világháborús pusztítás csak egy volt a Kínát ért csapások sorában.

nemecsekerno_007 2020.02.27. 16:06:45

Meglátjuk. Túl sokat nem tudok hozzáfűzni :)

nemecsekerno_007 2020.02.27. 16:07:57

Egyébként a gazdasági hatásai aggasztóbbak a járványnak.

]{udarauszkasz 2020.02.27. 16:19:38

@csúti csüngőhasú tolvaj: lattal mar kepeket Wuhanbol es a kornyekerol? Olaszorszagbol? Ha csak Nemetorszagban az emberek 1 szazaleka belehal a virusba, az 800000 ember. Ausztriaban 80000. Ez mondjuk olyan, mintha Sopront, vagy Wiener Neustadtot eltorolnek a Fold szinerol.

]{udarauszkasz 2020.02.27. 16:25:41

@Eugene Horse: honnan tudod, hogy "csak" parezer volt? Habar ne legyen igazam...

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.02.27. 17:35:42

@]{udarauszkasz:

Ahhoz nem kell senkinek képeket nézegetni, hogy mindenki tisztában legyen azzal, lövésed nincs a nagyságrendekről.

sellőlány 2020.02.28. 08:01:58

Amiben Kína azért ludas, hogy a felelős pozícióban lévő embeteik nem időben ismerték fel a vírus kockázatait, sőt minden politikai befolyásukkal igyekeztek fellépni azok ellen, akik ezt megtették. Pár hete, amikor itt ezekről beszéltünk itt, és azt írtam, jó hogy nem vagytok most ott, mintha ezt éreztem volna a reakciódból is: túl van ez parázva, keveseket érint halálosan stb. Pedig, ami ott lezajlott, az pontosan kicsiben lemodellezte, milyen lenne ez nagyban, ha nem kapcsol a világ azonnal. Én nem érzem úgy, hogy Kína 3 hónapos szerencsétlenkedése után, amikor már nem lehetett tovább rejtegetni az információkat, Európa ne lépett volna időben az információk terjesztésében és a karanténokkal kapcsolatos intézkedésben. (Olaszország sajnos elbagatelizálta, ezért is szívnak/ hat ki az ott tartózkodókra.) A leghatásosabb intézkedés az lenne, ha leállna azonnal minden repülőjárat, óceánjáró, iskola, irodaház, gyár, bezárna minden üzlet és az emberek otthon maradnának. De tudjuk, hogy ez egyelőre aránytalanul nagy áldozat lenne, megmondhatatlan idejű bizonytalansággal és gazdasági kárral, ami visszafordíthatatlan recesszióba taszítaná a világot. Fogalmunk sincs, milyen szinten fog ez érinteni minket, a munkáinkat már most érinti, az idősebb vagy betegesebb családtagjainkért pedig kifejezetetten aggódunk.

Liping 2020.02.28. 12:16:49

@sellőlány: Amit írsz a kínai kezdeti reakcióról, az is egy egészen kiválóan cáfolja az ottani hatóságok abszolút kontrolljáról szóló mítoszt. A helyi vezetés minden gond nélkül szőnyeg alá seperhette a híreket, amíg nem volt túl késő.

Én érdekes helyzetben vagyok, úgy érzem. Egyértelműen a pánik ellen, s a dolgok reális értékelése mellett. Amiket a kezdetben írtam, ma is vállalható dolgok, nem érzem azt, hogy elbagatellizáltam volna a dolgokat, most is ugyanúgy áll, hogy keveseket érint érdemben, s nem kell miatta világvégét vizionálni. Hogy akkoriban mérséklő elemként kellett fellépnek, az akkor egyértelműen pánikoló vélemények következtében történt. Ne tudd meg, hányan kerestek meg, hogy de jó, hogy nem vagy már Kínában, stb. Akkor is azt mondtam, hogy egyáltalán nem jó, ma meg már kifejezetten úgy érzem, hogy nagyságrendekkel biztonságosabb ott, mint itt.

Hogy most meg én próbálok felrázni embereket, az azért van, mert az egész átfordult

Liping 2020.02.28. 12:20:16

folytatás: valami nagyon idióta módon, főleg az itteni hatóságok, különösen a magyar reakciója miatt. Pont ma jelezte bölcs vezérünk, hogy a migráció a kihívás, nem a vírus.
Megfelelő intézkedések mellett nyugodtan el lehet kvázi bagatellizálni, mert önmagában a halálozás nem egetverő, s egy átlagembernek semmi baja nem lesz tőle. De tagadhatatlan, hogy 70 év felett érdemes félni tőle.

sellőlány 2020.02.28. 13:48:05

@Liping: Igen, nagyrészt egyetértek azzal, amit írsz. Ami ott jobban működik, hogy egy országról van szó, központi az irányítás és ha ott elrendelnek valamit, akkor azt erőszakkal is akár, de betartatják. Amint látszik, ha kell 2 hét alatt izomból felrántanak pár mobil kórházat, orvosokat rendelnek egy gócba több tartományból 24 órás műszakokkal. Ezzel szemben itt van az EU, ebből jelenleg érintett 10-12 állam, más szervezettségi szinttel, különböző kultúrával és infrastruktúrával. Nrm vitatható, hogy egy Németország, Ausztria vagy Dánia sokkal jobb helyzetben van, mint Románia vagy akár Magyarország. Viszont mindenhol demokrácia van, minden államnak saját gazdasága. Minderre szabadon ráhasal a sajtó és igen, megy a pánikkeltés, sz ország vér mérsékletétől függően. Amit az utca embere bből észlel, az inkább a semmit nem érő forint, meg hogy ki van fosztva a gyógyszertár meg néhány polc a boltokban. Pl. február elején már hiánycikk volt a szájmaszk, de egy emberen nem láttam, kérdeztem is a patikában, amikor láttam a kiírást, hogy ekkora a pánik már most? Azt mondták, itt turistáskodó ázsiaiak vették főképp. Most már itt is látok maszkos embereket egyébként, és a csapból az folyik, hogyha betegek vagyunk, maradjunk otthon meg mossunk kezet gyakran. Nekem van 2 repjegyem áprilisba Ázsiába, 70 feletti anyósom két hét múlva indul(na) egy karibi cruisera. Egyelőre nincs pánik, de informálódunk folyamatosan, mást nem tehetünk. És okkal lehet rettegni egy országos járványtól, mert akkor itt káosz lesz és sok halott, nem pedig migráns. (ez a f... Orbán is csak azért jön ezzel, mert tudja mekkora szarban lenne az eü, jobb nem erről beszélni.)

Liping 2020.02.28. 13:57:20

@sellőlány: erre gondolok én is. Ha kitör a járvány, a magyar egészségügy teljesen esélytelen ellene, akkor meg már jobb úgy tenni, mintha nem történne semmi.

Mellesleg a gyógyszerészeti kamara vezetője , mint kiderült, küldte szét hivatalosan azt az olasz dokis levélszemetet, amiben benne van, hogy napozzunk meg igyunk teát. Mint mondotta, több évtizedes szakmai rutin és a vírusról szóló infók alapján alkotta. A fő, hogy biztonságban van az ország.

Drizari 2020.02.29. 08:36:11

@Liping:

Reálisan látod a magyarországi helyzetet. Most és itt a legfontosabb témák a börtönbiznisz, a gyöngyöspatai szegregációs kártérítések kifizetése, és Soros.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnam (66) vietnám (6) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása