Liping 2020.01.08. 15:06

A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában

Beköszöntött az új esztendő, így ideje egy számvetésnek erről, a blogon már sokszor megénekelt, szerzője által oly kedves témáról. Mert bizony ez az év is eseményteli volt: új helyszínekkel bővült a lista, s a már működő metrórendszerek is tovább gyarapodtak.

 

(Zárójeles megjegyzés: a vietnámi főváros, Hanoi azóta is metrómentes.) 

 

No, de nézzük, kronológiai sorrendben, miről szólt ez az év Kínában.

 

Január:
- Chongqing 4-es metróját bővítették minimális mértékben,
- átadták Wenzhou első, mintegy 35 km-es vonalát,
- a tianjini ötös metró is meghosszabbodott 2 km-rel.

 

Február:
- Wuhanban a kettes vonal egy 13,4 km-es hosszítása nyílt meg.

 

Április:
- elsején, de nem tréfaként, a shandongi tartományszékhely, Jinan is a metrós klubba került egy frissen avatott, 25 km-es vonallal,
- 10-én Ha'erbin egyes vonalának déli, öt állomásnyi új szakasza debütált,
- 20-án pedig Fuzhou vadiúj kettes metrója (30 km).

 

Május:
- Zhengzhouban felavatták az ötös számú, 40 km hosszú új körmetrót,
- Shenyangban a 9-es metrót (29 km),
- Changshaban pedig a 33,5 km-es négyest.

 

Június:
- megnyílt a 3-as vonal Guangxi székhelyén, Nanningban (27,9 km),
- némi csúszás után debütált a nyugati Gansu tartomány székhelyének, Lanzhounak az első vonala (26,8 km),
- bővült a hangzhoui hálózat az ötös vonal 16,2 km-es első szakaszával,
- 10 km-rel meghosszult a shijiazhuangi egyes vonal,
- közel 11 km-rel tovább közlekedik Urumcsi szuperbiztonságos első vonala is,
- Ningbo felavatta a hármas metrót,
- Nanchang pedig bővítette a kettest.

 

Szeptember:
- a már szereplő Zhengzhou egy vadiúj, 14-es vonalat is átadott,
- a Jangce-menti mega-városhalmaz területén fekvő Changzhou is metrós várossá lett,
- Wuhan a négyes vonalat bővítette 16 km-rel,
- Xi'an az egyest hattal,
- Pekingben átadták az új reptérhez vezető, 40 km-es vonalat,
- az év elején debütáló Wenzhouban egy további 20 km-es szakaszt,
- az emlegetett Jangce-menti megahalmazba tartozó Wuxiban 5 km-nyi bővítést,
- Shenzhenben az ötös metró lett hosszabb újabb 8 km-rel,
- Ningboban a júniusban átadott hármas további 5,6-tal,
- a belső migráció egyik nyertesének számító, a már kétszer is leírt óriás-mega agglomerráció északi peremén lévő Xuzhou is metrós város lett egy 22 km-es vonallal,
- Xi'an pedig még egy reptéri vonalat (29,3 km) is felavatott.

 

November:
- Wuhan a nyolcas metrót bővítette közel 5 km-rel,
- Zhengzhou pedig az egyest mintegy másféllel.

És akkor a decemberi roham:


- 8-án Shenzhen átadta a 9-es metró új, 10,8 km-es délnyugati szárnyát,
- 10-én Macau-ban is megnyílt az első metró,
- 16-án a qingdaoi kettes vonal lett hosszabb,
- 20-án a kantoni 21-es (35,3 km),
- 25-én a Jangce-halmaz másik gyöngyszeme, Suzhou nyitotta meg a vadiúj, 45 km-es 3-as vonalat,
- Xiamen a 45 km-es kettest,
- 26-án Hefei a 37 km-es hármast,
- Chengdu 27-én a 10-es metró 26 km-es bővítését és a vadiúj, 49 km-es 5-ös vonalat is átadta,
- 28-án Pekingben a 7-es, 13-as és a Batong vonal bővült,
- Kantonban a nyolcas,
- Tianjinben az egyes,
- Zhengzhouban a kettes,
- Guiyangban is az egyes,
- Jinanban egy új vonal jött, a hármas,
- 29-én megnyílt Belső-Mongólia első metrója, a hohhoti 21,7 km-es egyes vonal,
- 30-án pedig Chongqing adott át két bővítést.


Az év eseményeinek fényében immár ez a metróval ellátott városok kínai térképe:

800px-opnv-systeme_in_china.png

Az idei év rengeteg bővítése révén a középmezőnybe emelkedett, 150 km-es vonalhálózatú (s ezzel az országban a 15.) Zhengzhou pedig így fest:

zhengzhou-metro-map.png

Címkék:kína metró 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr5915399032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2021.07.05. 17:45:41

Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már létezik.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnám (6) vietnam (66) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása