A shenzheni metróról már sokszor írtam, de nincs mit tenni, az újabb és újabb tervek jönnek megállás nélkül. Bár ez a legfiatalabb a nagyobb kínai metróhálózatok között, hiszen csak 2004 legvégén nyílt meg az első vonal, mostanra már 286 km-es a hálózat, s a történetnek messze nincs vége.
Csak tavaly három vadiúj vonalat adtak át, s idén összesen 10 vonalon dolgoznak (beleértve a már meglévőek egy részének bővítését). Jelen állás szerint 199 állomással és 8 vonallal operál a hálózat, amivel Kínában a negyedik (miután az év végén Guangzhou újra elé került), világszinten pedig a 9. legkiterjedtebb rendszer.
A tervek eddig is impozánsak voltak, de most igencsak magasra tették a lécet. 2030-ra ugyanis csaknem 1200 km-es hálózatot akarnak, ami - ha nem változna másutt a helyzet - azt jelentené, hogy több mint kétszer akkora metrórendszer működne majd Shenzhenben, mint a mostanság világelső Shanghaiban (az elsőség már egy jó ideje Shanghai és Peking között váltakozik, utóbbi most épp 14 km-rel van lemaradva). Összesen 32 vonalat, köztük 8 expressz metrót terveznek, amivel vállalható lesz, hogy Shenzhen legkülsőbb területeiről is fél óra alatt elérhetővé válik a belváros.
Idén az 5-ös vonal déli bővítése lesz átadva. Az alábbi képen látható pirossal.
S végül a 2030-as térkép a 32 vonallal. Az érdeklődőknek mellékelten ott van az egyes vonalak hossza is a második képen.
Katt a fenti képre, ha nagyban is szeretnéd látni!
Sok sikert a konkurenciának!