Liping 2016.06.07. 14:29

Nemsokára él a whitelist!

Hála a blog.hu csapatának, a Szecsuánblogon is működni fog a whitelist rendszer. Ez újra lehetőséget teremt arra, hogy normális mederben folyhasson a kommunikáció a kommentekben.

 

Át fogom nézni a blogra eddig írt hozzászólásokat, s a nem destruktív jellegűek szerzőit automatikusan fel fogom tenni a listára. Noha ez a blog sosem a temérdek számú kommentről volt híres, azért akad még így is bőven, így ezzel nem ígérem, hogy túl hamar végezni fogok. Az utóbbi pár hónap termését azért igyekszem még ma feldolgozni.

A jövőben hozzászóló, a whitelist-en még nem szereplő usereket,  ha a moderációs beengedés szintjét megütik, egyúttal a listára is felrakom. Ha valaki szeretné esetleg megsürgetni a felkerülését, az kommentben vagy privátban jelezze, s intézkedni fogok.
A listáról való lekerülés vagy eleve fel nem kerülés pedig egyúttal meg is oldja a jövőbeli bosszúságainkat.

 

Még egy apró észrevétel:

A moderáció bevezetésével nem állt szándékomban az ellenvéleményeket elnyomni, ahogy eddig sem tettem ezt. Volt több olyan bejegyzés, amikor élesen ütköztek a vélemények, s kaptam hideget-meleget épp eleget. Ez teljesen rendben van és szívesen veszem építő jellegű kivitelezés esetén a véleményemmel szöges ellentétben álló kommenteket is. Amit szeretnék elkerülni, az a trollkodás, egymás személyének alázása és a bejegyzések több nickkel, de egy user általi telehányása. Ezektől eltekintve szabad a pálya, nyugodtan oltsatok. Virágozzék száz virág!



UPDATE:

ÖÖÖ... kis technikai probléma. A régi hozzászólások sajnos nem játszanak, csak új komment esetében enged a rendszer valakit a whitelist-re rakni. Szóval, az első hozzászólásig mindenki marad az előmoderációs dobozban, s ha majd megszólal, akkor lesz lehetőségem ezen változtatni. Szóval bíztatnék mindenkit a kommentelésre. :)

Címkék:blog moderáció whitelist 13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr698786552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buksi84 2016.06.07. 16:42:23

Ez egy jó ötlet volt Veve! :)

Főgebra 2016.06.07. 18:48:03

Így nem fog hozzászólni a vendég, mert órák múlva engeded be. Így nem lehet társalogni, vitázni, max. kinyilatkoztatni vagy tényeket közölni.
Ha valaki a blog.hu-n kommentel akkor magára nézve kötelezőnek tartja a blog.hu szabályzatát.

Szerintem neked szabadon kéne hagynod a kommentelés lehetőségét. Ha valaki pedig az asztalra hány, azt moderálni kell, minden különösebb magyarázat nélkül. Egy idő után pedig bannolni.

Egyébként, azt csinálsz, amit jónak gondolsz! :-)

Liping 2016.06.07. 18:50:11

@Főgebra: csak az első alkalom ilyen moderálós, onnantól már szabad a pálya. Sajnos másképp nem tudom a whitelisthez adni az emberkéket. Hacsak nem otthoni idő szerint este kapok kommentet, rendszerint perceken belül le van tudva a beengedés. És csak elsőre megy így.

Főgebra 2016.06.07. 19:28:26

@Liping:
Hát, ez az!
Mit gondolsz a kommentek zöme ala'eri vagy magyar idő szerint jön majd? :-)

Nem akarod te sem érteni a problémát! Ha van whitelist, akkor egy belterjes, gittegylet lesz a blog! Nézz körül azokon az oldalakon ahol előzetes moderálás + whitelist van! Megy a belterjes nyáladzás. Nézd meg a HA-t! A whitelistásoknak minden meg van engedve, szinte bocsánatot kér a modi, egy-egy utólagos moderáció okán. Plusz a nem whitelistás hozzászólókat szétzrikálják. Erre is volt nem egy példa.
Nézd meg hajdanán hány komment volt és most hány jön össze egy nap. Aztán ezeknek a kommenteknek a 80%-a nem a poszttal foglakozik.

De,ismét azt mondom, azt csinálsz amit akarsz!

Liping 2016.06.07. 19:43:13

@Főgebra: Értem a problémát, de ez a legjobb, amit ki tudok találni. Azzal sem vagyunk kisegítve, ha 1-2 kitartó troll értelmetlen hülyeségekkel hány tele mindent. A moderálás a normálisabbjánál használ, a kevésbé normálisnál meg a tiltás, de a tucatnyi indapasszos reget mellényzsebből előrántó alakokkal szemben nem ér semmit. IP-alapú tiltás nincs a rendszerben, plusz a rengeteg dinamikus IP miatt amúgyis elég kérdéses hatékonyasággal lehetne csak használni.

1-2 címlaptól eltekintve sosem volt akkora kommentes élet itt, ha van moderáció, ha nincs, az a promóciómentes napokon előforduló számokból meg a követők számából kalkulált max. 200 fős visszajáró törzsközönség szinte sosem szól hozzá, csak olvas. A rendszeres kommentelők meg ugyanazok, a belterjesség már megvan. Ezt mondjuk én inkább családias hangulatnak nevezném, s szerencsére egyikünk sem bánja, ha csatlakoznak újak, sőt, itt azért nem szoktunk bántani senkit.

De én is szeretném, ha nem kellene moderálni, csak épp tényleg nem tudok mit csinálni a főállású trollokkal.

Liping 2016.06.07. 19:49:48

@Főgebra: Izé, bocs, a kommentszámos rész a HÁ-ra vonatkozott, elsőre nem esett le.

sellőlány 2016.06.07. 21:42:45

Na, én itt lennék szokás szerint. @Főgebra: A kezdetek óta olvasom Vevét. Fogalmam sincs, kik járnak ide rendszeresen, mert akik megszólalnak, azok már régóta itt vannak, szóval akár belterjesnek is tekinthető ez a közösség. Noha néha felbukkan egy-egy újabb 'China fan' (vagy az ellenkezője), de nem túl jellemző. De pár poszttal ezelőtt mintha hacker támadás érte volna a blogot. A mai napig érthetetlen, miért pont a pinyin írásmód váltotta ki a balhét, de fura volt látni, hogy a szokásos 4-5 komment helyett volt vagy 90 és a kommentelők nagy része még sosem járt a blogon. Én lehet, hogy adtam volna még pár posztnyi esélyt annak, hogy kiderüljön, mennyire kitartóak a barmok és addig kitartóan moderáltam volna mindet. De azt is teljesen elfogadom, ha a szerző itt nem akar ilyesmikkel foglalkozni.
Szóval "Give peas a chance" - ahogy egy stockholmi vega étterem kijáratánál olvastam. ;-)

sellőlány 2016.06.07. 22:22:46

@Liping: Komment olvasás közben véletlenül átugrottam ezt a hozzászólásod, és jól leírtam később kb. ugyanezt. :-)
Ja, a kihalt campuszos, katonai állomásos, béna diszkós, zöld bokros főutak sivársága, és sivatagos képek után még mindig nem vagyok arról meggyőződve, hogy le tudnék ott egy évet húzni. :-) Szegény férj hogy fogja bírni ezt az ingergazdagságot?

Főgebra 2016.06.08. 09:48:05

@sellőlány:
Jómagam is a kezdetek óta olvasom és néha-néha hozzászólok. Ez az égadta világon semmit nem jelent. Attól, hogy főként a régóta ittlévők kommentelnek, még nem lesz belterjes. Belterjes lesz a tiszteletköröket futó smúzolástól, az állandóan dicsérő puncsolástól.
Ha pedig, mint a pinyin írásmód esetében idevetődik x számú elmeháborodott, a bloggazdának annyi dolga van, hogy egy kommentben elmondja az álláspontját és annyi! Az agyamentek pedig annyit kommentelnek, amennyi jólesik. Ha pedig az asztalra hánynak, akkor bannolás! Ennyi!
A mai napig nem értem, hogy ettől az esettől (mert több nem volt) a Veve mért dobta el a haját és kezdett el világvégét, rebelliót vizionálni.

De, az Ő blogja, azt csinál vele amit akar!

Liping 2016.06.08. 10:01:02

@Főgebra: ti csak az első esetet láttátok, de utána ugyanez ment a következő 2-3 címlapnál is, csak akkor már gyakorlatilag azonnal töröltem is mindent, kívülről ebből nem sok látszott. Aztán ebbe untam bele.

Liping 2016.06.08. 10:02:36

@Főgebra: Illetve már a moderáció bevezetése után is jöttek az eleve be sem engedett hasonló kommentek, ez mostanra mondjuk megszűnt, idővel valszeg nyilvánvalóvá vált, hogy nem fog bejutni.

virágelvtárs 2016.06.08. 17:42:37

Majd én kommentálok eleget, már ha beengedsz.
Olyanokat, hogy a hajam égnek áll, kérem.
Ha meg nem tetszik nekem, kimoderálom magamat, meg rátrollkodok magamra.
Lesz egy Virág Whitelist-em, amin csak én vagyok, meg a Virágelvtárs.
Aztán kommentelem a kommentjeimet, hogy ne legyen olyan belterjes a blog.
Betartom a blogszabályzat, amit én fogok kitalálni.

Na, ez lesz, ha én mondom.

Van valami ellenvetésem?

Liping 2016.06.11. 11:08:25

@virágelvtárs: Csak kommentálj nyugodtan, kedves Virág! ;)

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) kína (955) Kína (11) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnám (6) vietnam (66) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása