Liping 2016.03.23. 15:07

Xinjiangi fejlemények 3.

Hétfőn jelezték, hogy egyelőre nem tudnak véglegeset mondani a lakhatással kapcsolatban, így, ha tudok, várjak április első feléig. Ennek tudatában le is mondtam Ala'erről, s mivel most semmi konkrét nem volt a kalapban, nem is érdekelt különösebben a folytatás mikéntje. Lesz, ami lesz.

 

Kedden óráról hazaérve aztán üzenet fogadott skype-on, hogy minden rendben lesz, utánanéztek, az új félévre elkészül a házikó. Merthogy valami építkezés zajlik, feltehetően nem az én kedvemért, de szeptemberre kialakítanak nekem ott egy vadiúj kéglit, amely állításuk szerint egyszemélyes lakás ugyan, de cirka 50 m2, két szobával, konyhával, fürdővel, szóval bőven el fogunk tudni férni. És újonnan vehetjük használatba.

Ezek után megküldték a szerződést is, amiből kiderült, hogy nyárra is adnak fizut, ugyanúgy 6000 pénzt egy hónapra, ami újfent örömteli.

 

Kedd este így aláírtam a szerződést, most már csak a papírmunka van hátra. Elméletileg nem várható nehézség ezen a téren, viszont áprilisban vagy májusban két hétre Xinjiangba kell utaznunk, hogy belepasszírozhassák az új tartózkodási engedélyes matricát az útlevelekbe. Az érdemi folyamat persze nem igényel két hetet, de ilyenkor szedik be a hatóságok az érintettek útlevelét és ülnek rajta bő egy-másfél hétig, mire sikerül a ragasztást kivitelezniük. A részünkről így ez cirka két nap ügyintézést jelent, a maradék időben meg kedvünkre henyélhetünk az új suli által fizetett szálláson.

 

A két hétre való lelépést elintézendő még lesz itt egy köröm, de remélhetően nem nagyon fognak kötekedni. Legrosszabb esetben fizetés nélküli szabira megyek arra az öt napra, amikor tanítanék, de remélhetően erre sem lesz szükség, s meg tudjuk dumálni, hogy előre megtartom azt az összesen hat duplaórát.

 

Szóval, a lényeg, a helyzet rendeződött. Veve az új tanévtől Xinjiangban nyomul.

Címkék:kína munka munkakeresés xinjiang alaer 16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr898520542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sellőlány 2016.03.23. 16:26:49

Elképesztő vagy. :-) Aki csak kommentelt, visszatartott volna attól a helytől. Azt hiszem, a továbbiakban sem lesz unalmas a blogod. ;-)

Gyalogfarok 2016.03.24. 06:00:24

Complimenti!
Jó lesz, nyugi.
There is method in your madness...*_*

Taklamakan 2016.03.24. 21:43:44

Mobarak bolsun Veve!
Shinjang nahayti chirayliq kachurung.

Gratulálok Veve!
Jó kis hely ez a Xinjiang. :)

sellőlány@ Olyan hely Aral, amitől én nem jövök izgalomba. Csupán ,mert elég nagy ez a térség, ahol még sok -sok érdekes hely akad. Logikus a blogíró döntése. Biztos állás és szerződés. Majd felfedez! :)

Liping 2016.03.25. 05:45:51

@sellőlány: Nem mindenki, Virág mellettem állt. :D

@Gyalogfarok: Szerintem igen. Egy marokkói kirándulástól eltekintve soha nem voltam, pláne nem éltem még sivatagban. Egyszer mindent ki kell próbálni. ;)

@Taklamakan: Köszönöm!:) Egész valószínűnek érzem, hogy be fog jönni.

Liping 2016.03.25. 05:55:29

Mellesleg a szerződés munkaleírásra vonatkozó részének (már, ha tényleg ez lesz a dolgom, a gyakorlatban sok hülyeséget képesek beleírni, amit aztán sosem forszíroznak élesben) harmadik pontja igazán szép perspektívákkal kecsegtet:

2.1 Work assignment
2.1.1 Teach English to undergraduates of our university.
2.1.2 Teach English to the Master degree candidates of our university.
2.1.3 Take part in the English training program for young teachers of our university.

Előre sajnálom szegény fiatal tanarakat. Bár így még a mondás is áll: aki nem tudja, tanítja.

Gyalogfarok 2016.03.25. 06:09:34

@Liping: ohh, ez cuki. Nekem a szerződés első verziójába beleírták, hogy könyvelést kell tanítani, és csak azért nem válaszoltam nekik, hogy mifasz, mert nem értettem azt a szót, hogy accounting... shame. Nem olvastam el tüzetesen, csak aláírtam. Ilyet nem szabad...

Szerintem ez csak azt jelenti, hogy adnak egy tréninget, elmondják egyetem történetét, valami jégtörő játék, móka/kacagás. Az ilyeneken mindig lötty kávét adnak, meg persze dögunalom. ...és hatszázszor el kell mondani, hogy nem, nem vagyok éhes, ez tényleg egy ország neve Európában...*_*

sellőlány 2016.03.25. 08:42:47

@Taklamakan: Azt hiszem, ebben a kérdésben egyetértünk. ;-)

sellőlány 2016.03.25. 08:44:02

@Liping: Virágnál sose tudni, mikor viccel. :-D

virágelvtárs 2016.03.25. 12:23:19

@sellőlány: Én sosem viccelek. Halálosan komoly minden szavam. Főleg ha rosszindulatú vagyok, rasszista, kellemetlen, nehéz ember.
Ez mind semmi, randa hímsoviniszta vicceket mesélek ebéd közben, és akkor rendszeresen büfögök is.
Ja, és van egy böhöm nagy kutyám, aki mindenkit megharap, aki nekem ellenkommentel, nézd, ilyen nagy!

És ez is azt jelzi, hogy tényleg támogatom az Veve eme tervét, hogy menjen ki egy kicsit már a han-ok közül, és lásson másféle népet, ahogyan ezt már írtam. Ha nem tetszik neki, akkor sem mondhatja, hogy "denembíromxinjiangot bár sosevoltam bár nembírom, mert nem na".
Én a legjobbakat kívánom a párosnak az új terepen, van rá egy ezresem, hogy imádni fogják. Forintban, nem jüenben, mert annyival már nem játszunk.

sellőlány 2016.03.25. 14:06:19

@virágelvtárs: Hehe Virág, nagyon helyes. Fura is volt, hogy amióta nem élsz ott a kínaiak között, sokkal empatikusabbnak tűntek a hozzászólásaid. Hogy ezt a pörkölt vagy a magyarok közelsége teszi, nem tudhatom, de mindenesetre most, hogy elővillantottad a monster éned, megnyugodtam. :-) Ui. Megnéztem a guglin Véve új lakhelyét. Igazából tényleg izgi helynek tűnik. Még hát, bárhogy alakul, onnan az itthon is közelebb lesz. Plusz amióta Veve megírta, hogy az igazi egyetem és nem valami játszóház, már a szakmai előmenetele miatt sem aggódom. :-)

Liping 2016.03.26. 04:25:26

@virágelvtárs: én így látatlanban is bírom Xinjiangot, mert na. Érdekesnek tűnik.
Mellesleg Ala'er népességének 90%-a han, szóval akkora sokk nem fog érni, ellenben egy órányi utazást követően már minden irányban csupa ujgur él.

Liping 2016.03.26. 04:29:29

@sellőlány: Igen, az. Sivatagban van, csak a Tarim vize miatt van élet. Az interjúztató szerint tavasszal sűrűn vannak homokviharok, olyat még úgyse láttam. Az időjárási viszonyok tanulmányozása alapján nyáron meleg (akár 40, de jellemzően 30 feletti fok), télen meg cudar hideg van (akár -20, de egész télen fagy éjjel, olykor nappal is), s óriási a hőingás, nyáron is jellemzően 20 fok alattiak az éjszakák, de néha lemehet az érték 13-ra is a nappali 30+ után.
Ja, és éves szinten van 70 mm csapadék, megázni valszeg nem fogunk. :)

sellőlány 2016.03.26. 08:07:34

@Liping: Ami engem a sivatagon kívül különösen besózna, az Kazahsztán, Kirgizisztán, Mongólia "közelsége". Az ujgurok mennyi vizet zavarnak a mindennapi életben? Ott is vannak zavargások?

virágelvtárs 2016.03.26. 09:48:26

@Liping: Hehe, az más. De azért a birkahús a napi menü része lesz azért! Amúgy én mikor arrafele jártam, pont egy han-lakta városba vetődtem, de azért esténként az ujgurok és kazahok sörkertjeibe jártam, mert arra voltam kívácsi igazán. Az idő kicsit rövid volt, de jó volt. És véletlenül egy olyan finom helyi sörre is bukkantam, ami után csettintgettem ám a nyelvemmel.

@sellőlány: Nincsen mit aggódni, az ujgurok békés, jószívű népek, szeretik a zenét és a jó kajákat. A kínaiak sokat beszélnek róluk, hogy agresszívek, koszosak és lopnak, de csak abból a pár hírből ítélik meg a népet, amik között van pár ronda dolog (Guangzhou, Kunming esetei), vagy a shanghai-i forgatag arcai, de személyesen én rossz arcokat nem ismertem, úgyhogy én meg inkább ebből általánosítok.
(Nekem konkrétan tibetiekről vannak csupa rossz tapasztalataim, bár próbálok abból meg nem általánosítani)

sellőlány 2016.03.26. 10:34:24

@virágelvtárs: Jó lehetett, hogy így megismerted Kínát. Ami az általánosítást illeti... Na igen, az ember csak a hírek alapján tud/hall ilyesmiről. Talán jobb, ha mi se tudjuk, mint gondol rólunk egy nyugat európai (mondjuk az ázsiaiak nagy része azt sem tudja, hogy létezünk). Amikor Jeruzsálemből átugrottunk Ciszjordániába és kopárrá vált a táj, csak az útmenti nomádok pléhkunyhói törték még az egyhangúságot, meg persze az ellenőrző pontokon a fegyveres katonák látványa, sok minden eszébe jutott az embernek. De valahogy még sem arra asszociált, hogy itt akár fel is robbanthatták volna. Kifejezetten jó élményeik vannak arról a napról és az emberekről is, amikor beugrottunk egy szupermarketbe, igazán kíváncsian fordultak felénk és segítettek pl. tahinit választani.

Liping 2016.03.26. 12:15:20

@sellőlány: Ahogy Virág is írta, az ujgurokkal semmi gond nincs, max. egy-két radikális idiótával, de ettől még kár lenne általánosításokba bonyolódni.
A biztonsági helyzet, ha az elmúlt éveket vesszük alapul, valamivel tényleg rosszabb, mint a kínai magterületeken, de Xinjiangban is jó a közbiztonság, s a kínai kormányzat is dolgozik rajta ezerrel, hogy ne legyenek támadások.

Ami tagadhatatlan, hogy a hanok és az ujgurok közt vannak nézeteltérések, feszültségek. Mindkét nép hordoz magában előítéleteket, de ott lenni biztonságos.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) kína (955) Kína (11) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnam (66) vietnám (6) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása