A tervek szerint az év utolsó napjaiban megnyílik Wuhan negyedik metróvonala, számozás alapján a hármas vonal.
A 23 állomást tartalmazó, 33 km hosszú metró építésébe 2012 tavaszán fogtak bele, mostanra már csak az utolsó simítások maradtak.
Három állomást októberben meg is mutattak a sajtónak, s a hanyangi részeken már akkor minden 100%-os készültségű volt.
Kettő az új állomások közül
A vonal Hankout köti össze Hanyanggal, ezzel az első vonal, amelyik átível a Han folyón.
Márciusban megérkeztek a szerelvények is
2017 végére befejezik a másik három épülő vonalat (számozás szerint 6, 7 és 8), valamint némiképp toldozgatják a jelenlegieket is. Ekkora így néz majd ki Wuhan metrótérképe.
A wuhani metró most (fenn)
és 2017-ben (lenn)
A további vonalak (5. 9. 10. 12 és a 13-as elővárosi metróvonal) egyelőre tervezési fázisban vannak, s a fentiek elkezdése után kerülnek megvalósításra. Ha a távlati terveket nézzük, 25 vonalat terveznek Wuhannak (12 városi, 13 elővárosi) mintegy 1045 km hosszan, amivel, ha addig máshol nem épülnének metrót, magasan vezetné a listát.
Miután ez nem valószínű, a metróépítések másutt is zajlanak tovább, így feltehetően soha nem lesz Wuhané a legkiterjedtebb metrórendszer, de hogy a legnagyobbak közé fog tartozni, az elég valószínű.