Liping 2013.10.06. 10:05

Túlélőcsomag

Idén már felkészültebben vágtam neki a blog szempontjából releváns óriásországnak, s csupa olyan dologgal szerelkeztem fel, amit errefelé nehezebb vagy egyenesen lehetetlen beszerezni.

A tavalyi évet Fengjieben éltem, ami határozottan nem a lehetőségek földje, így aztán eredendően az ottani termékskálából indultam ki. (Korábban, amikor Kínában voltam, nem kellett ilyeneket beszereznem, mert rövid ideig jártam itt, s nem volt rájuk szükség - amikor meg még az őskorban utoljára hosszasan töltöttem itt időt, harmadennyi dolgot sem lehetett kapni.)

Az élelmiszerek mellett a kozmetikumok piaca egy kritikus terület. Napi szinten nem sminkelem magam, de aki igen, annak érdemes gondoskodni elegendő utánpótlásról kenceficék terén. Problematikusabb lehet a deók és spray-k beszerzése is, de főleg kisebb helyeken. Xianningben láttam egy méretes drogériát, ahol elég bő választék volt mindenből, de a minőségről nem tudok nyilatkozni. Itt meglepő módon láttam még eldobható borotvát is, ezelőtt utoljára Sanyaban a Nyár Áruházban.

A pakkomban mindenesetre került hat tusfürdő, három sampon és jópár deo meg spray. A felsorolt dolgok első felét mindenütt kapni, de vannak megszokott termékek, amiket jobban szeretek, s olyanokat nem.

Szalámit, bármiféle nyugati jellegű, ízű felvágottat csak nagyvárosokban, s ott is csak néhány boltban lehet kifogni. A kínai termékekkel nagyon nem érdemes kísérletezni, mert édeskés, ehetetlen vackok. Idén mindenesetre jött velem négy rúd hazai szalámi, egy darabig ad valami illúziót. Normális kenyér nélkül mondjuk eléggé kevésbé élvezhető, de így is jobb a semminél.
Ugyancsak hoztam két doboz majonézt is, mivel ebből jót Kínában még nem találtam.

Jött velem egy guriga sajt is, de az sajnos már Wuhanra megdöglött. Ebből is tanul az ember. A Zhongbai áruházban (a nagyobbik xianningi áruház a tekikkel) viszont meglepő módon árulnak camambert-t. Nem olcsón, mert import, de legalább van. Kis konzervdobozban van a sajt, gondolom, hogy kibírja a hosszú utaztatást. 

Hosszú utat járt meg velem az a három doboz édesítőszer is, amit magammal hoztam. Lehet, hogy az expatok majd megcáfolnak, de Kínában nincs édesítőszer. Nem kapni, nem létezik, nem ismerik. Ha érdeklődök, értetlenkednek, meg sem fordul a fejükben, hogy ilyen terméknek lenne értelme vagy létezhetne. Shanghaiban ugyan lehet, hogy már minden harmadik ember túlsúlyos, de vidéken szinte senki. Fengjieben úgy egy osztályra jutott egy pufibb gyerek, de jellemzően ők sem álltak a szétfolyás határán. Itt Xianningben már picivel jobban tápláltak, de még itt is ritka a kövér ember. Ellenben a lányok határozottan erősebbek bizonyos testtájakon.

Végül, de nem utolsó sorban, hoztam magammal kávét is. Nagyvárosokban valószínűleg hozzáférhető, de vidéken nincs. Kizárólag instant löttyöt kapni, ami amúgy máskülönben nem olyan rossz. Mindenesetre én jobban bírom az igazi feketét, így jött velem a régi kotyogós főzőm meg némi kávéőrlemény is. Így az igazi.

A tavalyi waijiao (külföldi tanár) hagyott itt egy kávéfőzőt, de persze nem tudom hasznát venni, mert filteres kávéval működik. Ő ugyan nem tudom, honnan szerzett bele alapanyagot, talán azt is hozta magával. Zhao Sheng jegyezte meg, amikor megérkeztem az egy szem bőröndömmel, hogy tavaly Jack mellé kisbusz kellett, annyi cucca volt. A hátrahagyott érdekesebb darabok része még egy borszeszégő, s a hozzá való állvány egy gömblombikkal, ezt állítólag kávémelegítésre használta a delikvens. Én csak remélni merem, hogy nem egy házi droglabor része volt.

Címkék:kína túlélőcsomag 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr45553432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grovian 2013.10.06. 12:00:03

Ez nagyon érdekes bejegyzés lett! Ehhez képest mi teljesen el vagyunk kényeztetve itt a tengerparton. Bármilyen nyugati import cuccot meg lehet venni, de mondjuk ára is van. Pl: egy kis üveges Mövenpick lekvár ~45 kuai.

Kína tényleg akkora, hogy minden igaz rá.

Liping 2013.10.06. 12:43:20

@grovian: Lekvár az van itt is a nagyboltokban, még Fengjieben is. Nem Mövenpick ugyan, s az ára sem ennyire borsos, talán 10 yuan, de van. Sajnos a fogaim nem nagyon szeretik a lekvárt, úgyhogy nem vettem belőlük, de ránézésre fogyasztható daraboknak tűntek.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnam (66) vietnám (6) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása