Liping 2016.11.02. 15:43

Nyelvsuli is lesz

Ma voltam egy nyelvsuliban egész közel, cirka 10 percre a lakóhelyemtől. Egy puccos lakóparkban került kialakításra, ahol a villa alsó felét (úgy 80 nm lehet) 10000 yuanért bérli a fickó. És a városon belül abszolút nincs jó helyen, de hát ez Shenzhen.

 

A jelek szerint egymásra találtunk, mert az nagyon hamar összeállt, hogy gőze nincs semmiről, s most kezdi a diákok toborzását. Egyelőre kivette a kecót, nagyjából berendezte - magának hagyott egy kb. 10 nm-es hálót, merthogy ő is ott lakik -, s most indítja a bulit.
Mivel nem nagy nyelviskola és nála még én is tapasztaltabb vagyok a kiskölykök oktatásában, így nagyon hamar sikerült a kezdeti ajánlatát feljebb tornászni, s gond nélkül ráállt, hogy az asszisztens dolgozza majd ki az óraterveket is. Mivel az is kiderült néhány keresztkérdés után, hogy arról sincs sok gőze, hogy mit kéne tanítani, meg is rendeltettem vele a wuhani suli könyvét, azt már úgyis ismerem, a dalokat és a melléjük járó mozdulatokat is kívülről fújom.

Mivel 3-6 éves kölyköket tervez taníttatni velem, a környezet meg javarészt már iskolásokra van szabva, abban is teljesen együttműködő volt, hogy az egyik helységet átrendezi játékosabbra, ahol a picik komfortosabban érzik majd magukat.

 

Feltehetően heti 2x2 vagy 4x2 órám lesz, vállalkozó kedvű szülőktől függően, ami azt jelenti, hogy még az első esetben is kijön az albi ára. Ez így szerintem teljesen megfelelő lesz. És talán itt is lesz egy Ivy-hoz hasonló cukorfalat, akin kiélhetem az amúgy igencsak visszafogott mértékben jelentkező anyai ösztöneimet.

Címkék:kína élet munka nyelvsuli shenzhen 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr3111924669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sellőlány 2016.11.03. 08:49:18

Ivy... :-) Egy ilyen kislánynak én is szívesen lennék az anyukája. (A villás fickónak meg majd számold fel az üzleti tanácsadást is.)

Liping 2016.11.05. 15:59:15

@sellőlány: Cuki példány volt, de azért az anyja nem lennék. :) Hébe-hóba picit elrabolni jó lett volna, de ismerem magam, pár óra után már nyűgnek találnám. :)

sellőlány 2016.11.05. 22:30:09

@Liping: Pár óra után már lehet, hogy én is úgy gondolnám. :-D Viszont az érdekel, hogyha valakinek ott nem lehet természetes úton gyereke, milyen megoldásokhoz folyamodhat?

Liping 2016.11.06. 02:22:30

@sellőlány: Konkrétumokat nem tudok, de gondolom itt is ugyanúgy akadnak meddő emberek, akik hasonló lehetőségekkel élhetnek, mint bárhol máshol. Vannak erre specializálódott klinikák, s gondolom, hogy ha más mód nincs, örökbe fogadni is lehet.

sellőlány 2016.11.06. 09:42:53

@Liping: Ezt sejtettem én is, de akkor majd utánanézek konkrétabban a neten. (Az adopció folyamata bizonyára ott is környezet, életkor- és adottság függő és bizonyára befolyásolja az ott érvényes családmodell is.) Az utolsó posztod (endomezriózis kezelése) egy igencsak jellemző problematika a meddőségben, itt Európában orvosilag sajnos csak gyógyszeresen (műtétet követően vagy ahelyett) vagy sehogy nem tudják gyógyítani. Az összes kapcsolt alternatív gyógymód kb. boszorkányűzés kategória, talán a diétának már van orvosi jogosultságuk a folyamatban. Míg a TCM-nel kombinálva hathatósan gyógyítható, erről sokat olvastam mindenféle kutatásokban (viszont ezt jóformán csak Kínában és az angolszász országokban tudják alkalmazni orvosilag elfogadott viszonylatban). Tehát Kínában míg egy IVF-ig eljut az ember, biztos van lehetősége mással is próbálkozni, míg itt kb. az az egyedüli lehetőség (és ez is életkor és egészségi állapot függő). Szóval engem borzasztóan érdekel a téma, amiről előadni készülsz. :-)

Liping 2016.11.10. 01:43:29

@sellőlány: Ha szeretnéd, elküldhetem, de ahogy nézem, konkrétum nem nagyon van benne.

sellőlány 2016.11.10. 14:42:50

@Liping: Igen, én is úgy gondolom, hogy az ilyen prezentációk nem a probléma megoldására születnek, simán lehet hogy egy orvosi eszközt, esetleg módszert reklámoznak vele. De ha nem túl nagy a file (mailben küldhető), szívesen megnézném.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) kína (955) Kína (11) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnam (66) vietnám (6) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása