Liping 2014.03.02. 12:56

Dr. Veve akcióban


Szolgálati közlemény: az alábbi sorok súlyosan szürreálisnak ható információkat tartalmaznak! Olvasni csak saját felelősségre. Kockázatok tekintetében kérje ki - valóban iskolázott - orvosa véleményét!

 

A kedves olvasók egy része biztosan hallott már a legalábbis bizarrnak nevezhető észak-koreai berendezkedésről. A néhai diktátor, a mostanra megboldogult Kim Dzsong Il és az őt követő jelenlegi puffancs, Kim Dzsong Un is híressé vált az országjáró körútjairól, amelyek során nagyon jól tudtak nézni. Galériák is készültek sok oldalon Kim Dzsong Il/Kim Dzsong Un néz címmel.

Tegnap én is néztem nagyokat, okosan. S mindezt profi fotósok jelenlétében. Ennyivel azért nem érték be, nekem nem csak néznem kellett, de képen jól megjeleníthetően magyarázni is. Így születtek remek képek, amelyeknek olyan címeket lehetne adni, mint: Dr. Veve a kórház folyosóján sétálva helyi orvosainak osztja az észt, Dr. Veve hasznos információkat magyaráz el könyvből vagy épp Dr. Veve az ultrahang kivetítője felé mutogat.

A nap eleje ugyanis így zajlott. Korai kelés után nyolckor elszállítottak a kórházba, ahol - mint kiderült - kontárságomról nem tud senki. Az intézménynek - amely a gyógyítás mellett oktatással is foglalkozik - szüksége volt egy külföldi kollégára, s az erről gondoskodni hivatott megbízott engem szállított le. Rajta kívül más nem is tudott a helyzetről.

A kórházban aztán végigvezettek az osztályon, ahol igyekeztem bölcsen nézni. Szerencsére senki nem beszélt angolul (egy tolmácsot leszámítva, de ő ritkán volt jelen, s itt épp nem), nekem meg a lelkemre lett kötve hogy ne értsek kínaiul. Ez utóbbi nem volt annyira egyszerű, mert akaratlanul is felfogom, amit mások mondanak, de azért igyekeztem megfelelően értetlenkedni.

WeChatImage635292679352433188.jpg

 A toborzóm által készített képek szörnyűek lettek, úgyhogy csak egy ilyen montázst teszek közzé.



Az osztályon aztán kaptam köpenyt, s összefogatták a hajamat (amit utálok, de ez van), majd jöttek a fotók. A helyi kollégák, nővérek pózoltak velem, s aztán a beállított élethelyzetek sorozata. Veve mutogat, Veve a kolléga felé fordulva beszél, a helyiek körbeállják a nagytudású Vevét, aki épp valami okosat mond...

Bevittek a műtőbe is (szerencsére üres volt), ahol nagyon magabiztosan vettem fel minden védőruházatot. Arra azért ügyeltem, hogy minden lépés előtt előbb lássak valakit, akit lemásolhatok. Szépen körbevezettek itt is, elismerő pillantásokkal jutalmaztam a technológiát, majd továbbálltunk.

A labor jött, ahol vérvétel folyt egy nagy adag ember részvételével. Itt is készült pár fotó, s mivel vénát szúrtam már épp eleget otthon, hadd örüljenek alapon jeleztem, hogy hajlandó vagyok rá. Ez persze hogy fotogénné tett, azonnal villogtak a vakuk. (Biztosra mentem azért, mielőtt szóltam, láttam, hogy a soron következő fazon ereit még vakon is nehéz lenne elvéteni.)

Az osztályra mentünk ismét, ahol páciensek közé vittek ezúttal. Ügyesen kezet is fogtam néhány leendő anyukával (a kórház a szülészet-nőgyógyászat-infertilitás területeire van ráállva), s egy vizsgáló következett, ahol épp ultrahangoztak egy másikat.

Kapacitáltak, már csak a remek fotó kedvéért, hogy vegyem át a helyzetet, így aztán én folytattam azt egy két perc erejéig. Szerencsére a hölgy már alaposan össze volt kenve ragaccsal és a harmadik trimeszter eleje felé járhatott, úgyhogy nagyon nem lehetett elrontani, ezért sem ágáltam túl feltűnően. 

Szerencsére ennél jobban már nem akartak elegyíteni a betegekkel, így a lóláb sem lógott ki. Tulajdonképpen szerencsés, hogy műteni nem vittek.

A fotózkodás után ünnepség kezdődött hét shanghaii professzor társaságában. A névtáblám akkor készült épp, mialatt vártunk, így a már említett tolmács (és műsorvezetőként is funkcionáló figura), nem lévén tisztában a titulusommal megkérdezte, hogy doktor vagyok vagy professzor. Azonnal rávágtam a doktort, hezitálás nélkül (jól megy a szerep), ennél nagyobbat nem akartam hazudni, meg azért profnak szerintem kicsit fiatal is lennék.

WP_20140301_073.jpg

Ez lett a névtábla. Valamiért dr. Vera Erica lettem (előzőleg a megküldött ppt-n, hasonlóan rejtélyes módon dr. Olivia Erica voltam), s a szülészet-nőgyógyászat nemzetközi szakértője is. A név átírása fonetikus, konferálva Dr. Ericaként voltam.

WeChatImage635292679908662230.jpg



Az ünnepség nem tartott soká, de kaptunk okleveleket, díszdoktori (!) kitüntetéssel. Igazi még úgy sincs.

Ebéd jött, majd délután a konferencia, amit egyenesen én nyitottam meg. Kétlem, hogy bárki is értett egy kukkot is az előadásomból, de azért nagyon bőszen tapsikoltak a végén. Ezután pár óra unalom jött, mire végre mindenki elmondta a magáét, s hazavittek minket.

veraconf.jpg



Kis átöltözés után remek vacsorát kaptunk, de erről külön posztban.

Hát, ilyen Dr. Veve egy napja...

Címkék:kína konferencia wenzhou drveve 12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr635838220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zebrina 2014.03.02. 14:02:36

Irigyellek a nyugalmadért, engem a hideg is kirázott volna.

zebrina 2014.03.02. 14:36:07

Hát az idegességtől, hiszen nem tudhattad előre pontosan, hogyan fog zajlani az egész.
Nem mondtak a hátad mögött semmi említésreméltót? :)

sellőlány 2014.03.02. 16:16:38

Nem semmi nap! Azért izgalmas lett volna, ha a végén még megszült volna a kismama... Tényleg, civilben mi a szakmád (mármint itthon)?

Liping 2014.03.02. 18:25:09

@zebrina: Semmi negatívat. Azon csodálkoztak, hogy fiatalabb vagyok, mint amire számítottak.

@sellőlány: foglalkoztam már sok mindennel, tolmácsolás-fordítás, stb. Ha a vérvétel miatt kérdezed, az egészségügyben sosem dolgoztam, s ilyen jellegű tanulmányaim sem voltak, de volt beteg a családban, akit szurkáltam injekciókkal, meg - bár ez más kategória - egy időben kisállatokat is tenyésztettem, s az ő orvosi ellátásuk is javarészt rajtam múlott. A hazai állatorvosok egészen elenyésző része ért a rágcsálókhoz, így egy felelősebb tenyésztő maga kénytelen kezelni őket. Ha gyógyszer kell, azt is csak kész diagnózis mellett érdemes szerezni, konkrétan megmondva, hogy mire van szükség.

rudai gyerek 2014.03.03. 11:50:58

Nagyon csinos vagy orvosként! :-) Veve doktornő :)

Még jó, hogy műtétre nem vittek be, hogy ott elmagyarázhasd élesben a dolgokat :)

virágelvtárs 2014.03.04. 03:25:48

@rudai gyerek: Az semmi, Veve a világon először egy saját maga által kifejlesztett agyműtétet hajtott végre, a beteg már majdnem elkezdett gondolkodni is... aztán mivel a metódus még csak kísérleti stádiumban van, a beteg szépen visszasétált a kormányhivatalba, ahol már 2O éve dolgozik.

@zebrina: Ezt a helyén kell kezelni, és akkor csupán egy jó élmény marad, semmi félelmetes nincs benne. Amint egy másik kommentben említettem, voltam én is Kínában már minden, építész, ügyvéd, orvos és mérnök is. Ennyi diplomával a kezemben remélem nem vonod kétségbe a szavaim :D

Liping 2014.03.04. 05:52:51

@rudai gyerek: Kösz.:) Valahogy biztos ki tudtam volna magyarázni. Gondolom elvileg valódi orvosként sem praktizálhatnék ideát engedélyek nélkül, szóval max. néztem volna, hogy mit működnek, elismerően.
Amúgy - talán kissé beteg vagyok, de - érdekesnek találtam volna azt is, ha előttem operálnak valakit. Ilyet még úgy sem láttam soha.

Liping 2014.03.04. 05:54:37

És hogy megint egyetértsek Virággal, jó élmény volt abszolút. Vicces, bizarr, de élvezetes. Előhozza az ember gyermeki énjét, jó móka. Kár nem ért senkit, szóval rosszat sem tettem.:)

virágelvtárs 2014.03.04. 12:44:16

@Liping: Köszi, hogy a leánykori nevemen szólítasz :D

zebrina 2014.03.04. 14:11:33

@virágelvtárs: Ennyivel természetesen nem. (höhö)

sellőlány 2014.03.04. 19:55:33

@Liping: Nyilván ehhez kell az ázsiaihoz hasonló, kellően naiv emberekből álló környezet. Amikor arrafelé járok, pár napig mindig szoknom kell, hogy a lehető legegyszerűbben gondolkodjak és fejezzem ki magam, és még így is nehéz lépést tartanom az észjárásukkal. Ami sokszor nélkülöz bármiféle emberi logikát, nehéz eldönteni, hogy ennyire ostobák, vagy csak mérhetetlenül naivak. Gondolom ezért is könnyű egy ilyen szerepjáték, még véletlenül se huppan le mellé vacsora közben valami prof, aki tökéletes angolsággal jól kifaggatja a "kollégát" a legutóbbi publikációiról és hogy mi a véleménye a legújabb invazív eljárásokról.
Veve, az eddigi olvasmányok alapján valami szociológiai vagy tudományos irányt tippeltem volna szakmádnak, úgyhogy ebbe a hobbi állatorvoskodás is simán belefér. :-)

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnám (6) vietnam (66) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása