Liping 2014.04.21. 05:03

A vasárnapi munka is lezajlott

Szerencsére gördülékenyebben ment, mint vártam, bár azt nem merném állítani, hogy élveztem volna a dolgot. A gyerekek rendben voltak, s mindössze heten voltak az osztályban, de rajtuk kívül még ott volt öt felnőtt is. Utóbbiak a suli alkalmazottai, s engem voltak hivatottak csodálni, meg gondolom eleve megnézni, hogy mit nyújtok, érdemes-e még visszahívni.

WP_20140420_003.jpg

WP_20140420_001.jpg

Kimondottan utálom, ha van más is az osztályban rajtam meg a kölykökön kívül, de a pénz megfelelt, szóval valahogy igyekeztem vele nem törődni.

A diákok egyébként nem olyan rosszak, sőt, egész sok dolgot megértenek már, nem teljesen kezdők. Hogy ennek ellenére ma nekem miért az első két leckével kellett őket nyúzni, azt nem tudom.

Hogy lesz-e a történetnek folytatása, arról sincs még infó. Fel nem kötöm magam, ha többet nem hívnak, annyira nem volt jó.

 

Címkék:kína diákok nyelvsuli xianning 8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr396056174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liping 2014.04.21. 12:30:42

@sellőlány: a cikkben linkelt korábbi cikket olvastam akkoriban, de ez minden. Itt Kínában még sosem hallottam felőle, de én nem nézek TV-t.

virágelvtárs 2014.04.21. 14:44:28

@sellőlány: Nem megérinthetetlen sztár ő vagy valami, én csak azért találkoztam vele még csak egyszer, mert én viszont az vagyok :)))

Úgy látszik a magyarok kapósak itt. Volt egy éneklős magyar figura az újévi műsorban tavaly, az Attraction idén ugyanott, volt egy másik magyar énekes csaj tehetségkutatóban sikeres, de szerény személyemet is kidobja a baidu.
Érdemes próbálkozni, úgytűnik mi magyarok szebbek és jobbak vagyunk, mint bárki más.

sellőlány 2014.04.21. 20:43:05

@Liping: Abban korábbi cikkben van valami műsora, ahol kínaiul beszél. Mennyire van akcentusa?
@virágelvtárs: Küldj egy linket és elhiszem. ;-)

Liping 2014.04.21. 21:52:26

@sellőlány: Hát, van akcentusa, de elég, ha érthetően beszél, azt meg jól abszolválja. Érdekes az is, hogy ki honnan származik, neki elég érezhető a felvételen az "i" (kb. i és ü közötti hang) hangjai, míg az oroszoknak ezzel semmi gondja (akinél az anyanyelvben van egy nagyon hasonló hang), illetve hogy felénk a "j" hangot (kb. cs és ty között van) általában "ty"-ként tanítják kezdetben, s ennek is megvan a magyarokra jellemző, egyedi nyoma.

De a kínaiul tanuló külföldiek nagy része boldog lenne, ha így beszélne, mint ez a leány, szóval nem fikaként írtam. Virágot ma hallottam kínaiul beszélni, azért az ő kiejtése sztem szebb.:)

virágelvtárs 2014.04.22. 01:07:20

@sellőlány: Szerinted Sean Connery vagy Bruce Willis blogokon küldözget linkeket? Nahát nem így megy az! Haha.

@Liping: Az semmi, hogy beszélni hallottál, énekelni én még náluk is szebben tudok! (Az árnyjátékszínházról nem nyilatkozom, bár szerintem két kézzel a nappali falán a fületlen kivert kutya és az ázott nyúl feje egész jól sikerült)

De különben is. Mi ez az offolás kérem? Legalább egy dícsérő szó érhetné már Vevét, hogy zúzódások és lelki sérülés nélkül végigcsinálta a hétvégi melót egy ilyen tömegverekedés mellett!

sellőlány 2014.04.22. 08:17:09

@Liping: Igen, az nekem is feltűnt, hogy a hangzói nem olyan lágyak, mint egy kínainak. Gondolom, ha van az emberben némi exhibíció, Kínában könnyen sztár lehet. Mondjuk ez igaz az itt élő külföldiekre is, neveket inkább nem említek. ;-) Egyszer barátnőm 8 hónapos ázsiai útja során elvetődött Bollywoodba, és ha már ott volt, be akart nézni egy éppen készülő film kulisszái mögé. A 170 feletti magasságával, szőkébarna hajával akkora szenzáció volt, hogy kis győzködés után azonnal bevették egy táncjelenetbe. Így lett percek alatt indiai "filmsztár." :-)

sellőlány 2014.04.22. 08:20:30

@virágelvtárs: Most akkor költözzek Kínába és lessem a TV-t? Valami tàmpontot please...

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnám (6) vietnam (66) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása