Liping 2013.09.24. 05:36

Fejlemények - erősen csapongva

Szabadkozással kezdem. Kicsit sűrűbben zajlottak a napjaim, így aztán elmaradt az írás, de azért igyekszem visszatérni a napi rendszerességhez.

Amúgy semmi egetrengető dolog nem történt, de a hétköznapi történések is sokat el tudnak venni az ember idejéből. Pláne, ha a hétköznapi történések alatt dzsuvás konyha takarítását értjük.
Nem is volt egyszerű móka, de chabuduo rendben vagyok vele. Még a sütőt és a környékét is lesikáltam tisztára, de a felette lévő ablakot és a páraelszívókat nem vagyok hajlandó. Olyan szinten vastag zsiradék fedi, hogy egyszerűen nem visz rá a lélek. Ráadásul mióta takarítani kezdtem a lakást, már kb. 20 szivacsot kivégeztem, s ezekhez a kritikus részekhez még alsó hangon is minimum ennyi kéne. De inkább több. Sajnos, ilyen szennyeződéseket sikálva pillanatok alatt használhatatlanná válnak.

Volt itt egy szaki is tegnap. Szerelgetett pár fiókot, meg felrakta a szekrény lejáró ajtaját. Az ágyat is megszerelte két sarokpánttal, de őszintén szólva nem vagyok biztos benne, hogy kitart. Az egyik fiók már most ugyanolyan, mint volt.:)

A tolmácsolás a jelek szerint nem lesz elkerülhető. Hajlandóak még ruhát is csináltatni rám a jeles alkalomra. Hurrá!

Végül a suliról egy picit. A héten már 12 órám lesz, az eddigi négy mellé egy nagy halom elsős is. Kíváncsi leszek rájuk.
Elvileg ugyan arról volt szó, hogy több órát kapok, amíg az amcsi ember ide nem ér, de Zhao Sheng valamit variálgatott az osztályokon, összevonogatott ezt-azt, meg heti négy helyett csak heti 2 órát kaptak a kölykök, így ezzel az ideiglenes válságkezeléssel mindenki kiegyezhet. Aztán ha megjön a jóember, utána majd véglegesül a helyzet.

A lényeg, hogy akiket a héten tanítok majd, azok egy részét a későbbiekben nem fogom, illetve nem is lesznek összevonva a jövőben. Így mondjuk a bemutatkozós óráknak sok értelme nem lesz, de sajnos magam sem tudom, kik maradnak meg nekem, s kiket visz majd a másik tanerő.
Mindegy, ez van.

Az idő amúgy itt még mindig meleg, 30 fokok vannak, így a légkondi jó barátom. A kólát meg mind megittam, s egyelőre wuhani utánpótlás sincs. De már szervezés alatt.:)

Címkék:kína élet xianning 6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr915530658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zebrina 2013.09.24. 13:00:16

A bemutatkozós óráknak egyre több értelme lesz, ha ez az amcsi ember ennyire nem igyekszik.

Liping 2013.09.25. 01:02:14

@Drizari: Simán jelen van a kínai valóságban a tanulók fenyítése. Tudom, hogy darázsfészek ebbe a témába belenyúlni, de továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy amíg nem esnek túlzásokba, addig többet használ, mint árt.

@zebrina: Elvileg jön most már. Valami nyomkövetéssel beazonosították a csomagot, amit hazaküldött, s bár elakadt valahol, de úton van. Mindenesetre majd meglátjuk, ha így is csak 12 órám lesz, akkor annyira nem izgat, ha nem ér ide a hapsi.

Arthuro 2013.09.25. 21:15:36

Apropó kóla, már akartam javasolni, hogy az "idegen kifejezések" rovatot bővítsd ki azzal a nincstelen kólával. Azt nem is értem, milyen termék... ›;P
:D

virágelvtárs 2013.09.26. 09:49:20

@Liping: Tudom már! Az ő csomagja is olyan csávó, mint a tiéd volt! Olyan kalandos, fotózkodós, világfi kozmopolita!
Nagyon el lettek ezek a kis csomagok kapatva, ennyire elengedik magukat!

Aztán lehet, hogy az ő csomagja nem csak nevezetességeket látogat meg, hanem beleszeret egy jó helybe, egy helyi nőbe, és ott ragad. Megnősül aztán és alkoholista lesz, ahogy ez lenni szokott. Az amcsi meg várhatja, mehet vissza Southfork-ba vasvillával kergetni a szénát.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnám (6) vietnam (66) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása