Liping 2013.08.15. 17:49

Vízum, bőrönd kipipálva

Ma sikeresen elintéztem a munkavállalási vízumot is a nagykövetség konzuli osztályán. Rendesek voltak, mint általában, s az sem nagyon izgatta őket, hogy az igénylőlap-mellékletet sem töltöttem ki, lévén hogy a fakkokban nem találtam belőlük.

Ottlétem alatt most is szép számmal voltak fiatalok, akik különféle ösztöndíjakkal vesznek részt kínai részképzésen (most már, ha jól értettem az egymás közötti szavaikat, van Konfuciusz Intézetes ösztöndíj is, féléves is). A követségi alkalmazottakról tudni kell, hogy magyarul nem beszélnek, angolul viszont tényleg egész jól. Ma a velük folytatott diskurzusból volt szerencsém öt magyar egyetemista angol nyelvi képzettségéről is meggyőződni, s hát őszintén szólva, a helyzet erősen lesújtó.

A korosztályom esetén még elfogadom magyarázatnak, hogy elsőkként kezdtünk el nem oroszt tanulni, s sokunk, például én is, egy ideig németül tanult. De a nálam cirka 10 évvel ifjabbak már olyan környezetben nőttek fel, ahol az angol folyt mindenhonnan, s egyszerűen elképesztőnek találom, hogy ennyire nem ragadt rájuk semmi. Olyan akcentussal és annyira gyatra színvonalon nyilvánulnak meg angolul, hogy az én képem ég miattuk. Nyelvérzék ide vagy oda, egy budapesti elitegyetemi hallgatótól többet várnék.

Vettem aztán bőröndöt is. Néztem egy specializált üzletben is, de drágák voltak, s ahhoz képest szarok is. Nem győztek meg, hogy kibírják a gyűrődést, úgyhogy akkor inkább már elugrottam az egyik teszkóba, s szereztem onnan egy hasonló példányt, kevesebb mint feleannyiért. Ennek minőségével kapcsolatban sincsenek illúzióim, de legalább négy kerék van rajta, így van rá némi esély, hogy nem egyszerre megy tönkre az összes.

Címkék:vízum bőrönd 5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr25462294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sellőlány 2013.08.22. 09:53:06

Hi Veve, a guriga sajtot ne feledd megvenni! :-)
Örülök, hogy jól alakulnak a dolgok. Kérdés: a barátod nem tudna kint munkát vállalnod? Egyébként hogy bírjátok a távollétet?

Mézes Tenyér 2013.08.22. 20:16:04

Haha, érdekes élmények, de miért nem kínaiul tárgyalogtak azok a Kínába menő egyetemisták? Egyébként első kézből van élményem némelyiknek az angoltudásáról, de a siralmas az, hogy vannak olyanok is kb. a google translate szinten, akik nemzetközi tanulmányok, vagy nemzetközi kapcsolatok, vagy nemzetközi hóhányás szakosok. Nagy tisztelet a kivételnek, bár azért inkább ők vannak többen, szóval szerintem csak valami roszz széria volt, vagy próbálnak már most lehülyülni a kínaiak angoltudászzintjére:)
A legmélyebb magánéleted pedig szerintem mindenkinek fúrja az oldalát, mindenképpen vannak kérdőjelek a fejecskékben, de nem hiszem, hogy ezt itt ki kellene fejtened, csak ha kifejezetten szeretnéd:)
Mellesleg kb 95% esélyt adtam annak, hogy visszamész, de akkor most mi lesz a blog neve? Veve Hubeiben?
Várom izgatottan az újabb kalandokat, imádom!!!

virágelvtárs 2013.08.24. 07:58:45

Veve, mindent a népszerűségért, a bulvár kell a népnek. Ha már blog.hu, akkor a jövőben a következőket kell megtenned:
1. Folyamatosan írd meg, mennyivel jobb Kína, reagálva a napi magyarországi aktuálpolitikai kérdésekre (itt bezzeg ez nem történnemeg), szapulva a mindenkori kormányt és az ellenzéket
2. Indíts testvérblogot Szecsuáni csajok és Hubei-i lányok címmel.
3. Kalandok férfiakkal, amik meg sem történtek, főként szvingerezések
4. Leszbikus kicsúszások
5. Fotók az iskola előtt magyar celebekkel

Ez van.

Liping 2013.08.24. 10:25:01

@sellőlány: Igyekszem nem elfelejteni. Őt sajnos ide köti a munkája.

@Mézes Tenyér: szerintem ők nem beszéltek kínaiul, ha jól láttam, a közgázról jöttek. Az igénylőlapok kitöltése is gondot okozott nekik, s amikor az egyik gyermek felolvasta, hogy ödresz (adress), így szép ízesen, ahogy magyar hangokkal kiadnánk, akkor már úgy nagyon mehetnékem volt.

@virágelvtárs: köszi az ötleteket.:D Még a ritka nyári frissítés ellenére is magasan elégedett vagyok a látogatási statisztikákkal (szinte nem is csökkent semmit), s az indexnél is szerettek már a vége felé, szóval talán így is kapok címlapokat megint. Ha mégse, akkor meg kibírom.:)

Anett_imnida 2013.09.18. 13:42:37

Ühm, a magyar egyetemisták angol tudását mutatja, h 2 napja az amerikai nagykövetségen a J1-es vízumért (tanulói, gyakornoki, csereprogramos cucc) folyamodó delikvensek angoltudása a yes, I am, yes, I do szintjére korlátozódott...és én még aggódtam, h nem lesz elég jó az angolom >_<

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) kína (955) Kína (11) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnam (66) vietnám (6) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása