Liping 2013.06.22. 16:12

Gasztro: A 10 hónap étkei

Szeretek enni, így aztán Kínánál jobb helyre nem is nagyon kerülhetnék. A helyi táplálék annyira változatos, hogy gyakorlatilag még a legfinnyásabb egyedek is találhatnak valami kedvükre valót. Akit meg vonz az ázsiai kaja, az pláne megtalálja a számítását.

Kacsa

Az ízlések eltérőek, én sem lógok ki a sorból, így akadnak étkek, amiket szívesebben fogyasztok. Az itteni lét egyik legjobb húzása a kimeríthetetlen kacsabőség. Ez az otthon sokszor méltatlanul mellőzött szárnyas az egyik legjobb csemege.
Persze el lehet szúrni az elkészítést, a magyaros kiszáradt sültekért én sem vagyok oda, de aki evett már grillezett vagy egészben sült, esetleg pekingi kacsát, az tudja, hogy milyen szaftos és elsőrangú húsról van szó. (A mellet ki is lehet rántani, finom, egyáltalán nem száraz, mint a csirkéé.)

g1.jpg
Ideát a kacsa mindennapos, rengeteg van belőlük, a városokon kívül jól észlelhetőek mindenféle kisebb-nagyobb, sokszor a földekhez hasonlóan felparcellázott vizekben pancsolva. Ahol kacsa van, ott akad kacsatojás is. Ez ízre ugyan megkülönböztethetetlen a tyúktojástól, de szép nagy.

Hot-pot

Ugyan összesen talán ötször került sor rá ezúttal, de a hot-pot mindig is nagy kedvenc marad. A szecsuáni konyha híresen erős, s a hot-pot nevéhez híven ebben próbál jeleskedni.

g3.jpg
Az erőset mindig is díjaztam, így örömmel vetettem bele magam a helyi konyha fogásai közé. A hot-potok közt találtam rá egyetlen egyszer egy tényleg ütős alaplére, amitől jól el is zsibbadt a szám. De persze azért ettem, jól esett. A csípőset kevésbé bíró gyomrúak azért valszeg megszenvednek vele.

Belsőségek

A tanári menzán általában nem voltak rossz fogások, de a szemem rendszerint a pacalra csillant fel. Otthon is bírtam, de az itteni verzió legalább annyira jó. Kicsit ecetes, kicsit erősebb, s többnyire zöldpaprikával találták.

g4.jpg
Előfordult máj is, de azt nem készítették túl jóra, ellenben Mengsiéknél volt szerencsém enni egyszer egy nagyon ízletes verziót is.

Csirkeláb

Otthoni körökben kevésbé divatos, de itt még nassolnivalóként is bevett csemege. Levesben a magyar verziót is szeretem, pörköltként kevésbé.

P1010006

A kínai, snack jellegű végtag kimondottan nekem való. A helyiekhez hasonlóan olykor képes vagyok a buszon bambulva rágni, vagy épp bárhol, ha rámjön.

Burgonya

Tényleg nagyon széles spektrumot felölel az a kör, amit hajlandó vagyok elfogyasztani. Kölyökkoromban ideiglenesen nem díjaztam pár fogást vagy alapanyagot, de aztán ezt kinőttem, s a hazai ételek közül mindent megeszek (még ha nem is ugyanakkora lelkesedéssel).
Ennek ellenére, Kína ide vagy oda, talán lelombozóan fog hangzani, de számomra jobb dolgot még nem fejlesztett ki az evolúció a krumplinál. Mindenféle formában, elkészítésben jöhet, ha egy hónapig csak ezeken a gumókon kellene élnem, nem törne össze a dolog.
Így talán nem olyan meglepő, hogy a legnagyobb mennyiségben magamhoz vett táplálék Fengjieben is a burgonya volt. Eleinte hétvégente készítettem magamnak, később az utcai árusoknál találtam nagyobb darab, kevés olajban pirított verziót, majd a végére az iskolai diákmenza kínálatában szembesültem a legízletesebb, s amúgy az utcaihoz nagyjából hasonló termékkel.

Béka

Hogy azért a végére ne maradjon ki a kötelező kör sem. Kína extrém táplálkozási szokásai kiváló hírértékkel bírnak nyugati körökben, s mindannyian tudjuk, hogy a legendárium szerint a kínaiak élő majmok agyvelejétől kezdve (ez amúgy az urban legends kategória) a kutyákon át mindent megesznek. A kutyahús valóban szerepel az étlapon, de korántsem annyira elterjedt és mindennapos, mint azt Európából elképzeljük.
Az is igaz, hogy Kanton (Guangzhou) környékén több kevésbé megszokott étel kerül a tányérra, de még arrafelé is főleg az otthon kínált állatokat fogyasztja a népek zöme.

WP_20130606_006.jpg
Magam még mindig nem ettem kutyát, s kulturális beidegződések miatt valószínűleg nem is fogom soha kipróbálni, az egyetlen furább hús, amit megkóstoltam ezúttal, a xianningi kiruccanás alatt betolt béka volt. Ami, mint akkor írtam, teljesen csirkeízű. És jó, akárcsak a kínai kaják túlnyomó többsége. Így aki itt jár, annak csak azt tudom tanácsolni, hogy egyen minél többet és minél többféle ízt próbáljon ki. Megbánni nem lehet!

Címkék:kína gasztro Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr305373485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) kína (955) Kína (11) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnám (6) vietnam (66) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása