Liping 2017.06.18. 13:09

A bangkoki közlekedésről

A thai főváros egyike a bolygó legnagyobb városainak, a teljes agglomerrációban nagyjából 15 millió (míg a tényleges városban valamivel több, mint nyolcmillió) ember él. Egyúttal egy hatalmas vízfej is, Budapesthez hasonlítható, a régióban él a thai lakosság egynegyede, rajta kívül lényegében nincs is másik nagyobb település az országban - a korábban még számon tartott Thon Burit mára elnyelte Bangkok.

 

Egy ekkora városban, ahogy azt sejteni lehet, igencsak jelentős a forgalom. Thaiföld intenzív módon fejlődött az eltelt évtizedekben, s egy ázsiai viszonylatban aránylag tisztes életszínvonal alakult ki. Fejlettségben nem éri el a kínai átlagot, de kétségtelenül nem éhezésről és nyomorról szólnak az országról szóló hírek. A méltán híres turizmus mellett a termelőágazatok is megjelentek Thaiföldön, s bár az 1998-as ázsiai pénzügyi válság ezt az országot sem kímélte, nem egy kellemetlen hely.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy bőségesen akadnak járművek, motorból meg egészen elképesztő mennyiség gurul az utakon. A vezetési stílus is tipikusan ázsiai - bár van tapasztalatom a kínai viszonyokról, Bangkokban sokkalta életveszélyesebbnek tűnt a helyzet.
A rengeteg jármű egyúttal dugókat is jelent. Hatalmas dugókat. A jelek szerint egy ideig még úgy gondolhatták, az újabb utak építése megoldást jelenthet - ennek bizonyítékaként nagy számban figyelhetőek magasított útszakaszok, s városi (fizetős) főutak. A helyzet ezzel együtt is reménytelen, így nagy nehezen eljutottak a felismerésig, hogy a tömegközlekedés felfejlesztése az egyetlen megoldás.

 

wp_20160924_21_38_20_pro.jpgBusz Bangkokban (fenn), még este is szüntelenül hömpölygő forgalom a belvárosban (lenn)
img_20170612_223705.jpg

 

Elég sokára vágtak bele a metróépítkezésekbe, de most annál jobban pörög a dolog, s nagy számban épülnek új szakaszokat, s a tervek még nagyobb ívű elképzelésekről tesznek tanúbizonyságot. Bár valódi metróvonal egyelőre csak egy van, s az sem túl hosszú, 18 állomással,  a magasított pályán haladó városi vasút, a skytrain már két vonalat takar, s akad még egy, tavaly megnyílt, metrónak nevezett vonal is, szintén magasított pályán.
Jelenleg mindegyik vonal bővítés alatt áll, s ezek mellé épülnek még két monorailt is, s lesz még egy valódi metróvonal is.

 

bangkok-map.pngA bangkoki hálózat, a már épülő szakaszokkal

 

A thai vasút kezelésében is létezik egy gyorsvasút, ez a repteret köti össze a belvárossal, szintén a magasban halad. Az erről vagy a skytrainekről való átszállás erősen nehézkes, a metróvonal állomásaihoz elég sokat kell sétálni, még neveikben is eltérő állomásokról van szó. A metróról a reptéri vasútra történő átszállás egy tempós haladásra képes egyed számára, mint amilyen én is lennék, legalább 10 percet igényel.

 

A skytrain első darabját 1999-ben, míg a metró első szakaszát 2004-ben vehette birtokba a nagyközönség, azóta pedig nagyon sokat nőtt a hálózat, bár az igazán nagy mérvű bővülés az elkövetkezendő években várható csak.
Ami azt illeti, erre igencsak nagy szükség is van. A buszok leterheltek, s a dugóban csigalassú tempóban vánszorognak, az egyéni közlekedést pedig csak a városi főutak tartják úgy-ahogy életben.

 

 

Galéria képaláírásokkal

 

A fejlődés ezzel együtt is impozáns, remélhetően nagyban hozzájárul majd Bangkok élhetővé varázslásához.

 

Végezetül egy videó a reptérre vezető vasút fedélzetéről lőve.

 

Címkék:bangkok közlekedés utazás metró thaiföld tömegközlekedés 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr3312603495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

mestska · http://cities.blog.hu 2017.06.18. 16:42:47

"Bár valódi metróvonal egyelőre csak egy van, s az sem túl hosszú, 18 állomással, a magasított pályán haladó városi vasút, a skytrain már két vonalat takar, s akad még egy, tavaly megnyílt, metrónak nevezett vonal is, szintén magasított pályán."

Mind a négy vonal metróvonal, a metró nem a föld alatti közlekedéstől metró.

Liping 2017.06.18. 18:16:33

@mestska: nem, az alagutban haladas valoban nem kriterium, bar szemely szerint a melyen, pajzzsal furt vonalakat tekintem az igaziaknak. Bangkokban hivatalosan ket metrovonal van, egy meg epul, a skytraint nem tekintik annak.
Ha nagyon akarjuk, tekinthetjuk annak az alapjan, amit lattam beloluk, de nem jartam be a vonalakat, nem tudom, hogy a teljes hosszukban megfelelnek-e a metro legelfogadottabb definiciojanak, mely egyebkent is enged nemi teret az ertelmezesnek.

A blogról

Szecsuán és Hubei tartományok és egy rövid sivatagi kitérő után Hongkong szomszédságában, Shenzhenben él és munkálkodik Veve, aki továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Facebook

Utolsó kommentek

  • Madame Pamacs: Szurkolok,h ezt a gigamenyisegü szervezest lezarhasd hamar. Tudom,h jön majd beszamolo,de hogy költöztök?Bereltek valami költöztetö autot vagy eladtok sok mindent es ott ujra veszitek? (2017.09.22. 07:38) Októberben tehát Vietnám jön
  • sellőlány: Izgalmas! De miért érzem úgy, hogy az elkövetkezendő pár hétben-hónapban lesz még itt elég csavar? ;-) (2017.09.21. 22:26) Októberben tehát Vietnám jön
  • rudaigyerek: Látom felgyorsultak az események! :-) (2017.09.21. 10:21) Malajzia megint elmarad
  • sellőlány: :-D Részleteket!!! (2017.09.20. 18:51) Malajzia megint elmarad
  • sellőlány: Remélem, az indexre kiteszi a posztod és így végre helyére kerülnek a fogalmak. Illetve eljut a trolljaidon kívül azokhoz is, akiket tényleg érdekel ez téma. (2017.09.19. 09:55) A pinyin és az angol nyelv
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (44) állatkert (5) árak (5) áram (7) bangkok (18) bankolás (14) béka (8) beteg (16) blog (35) borneó (10) budapest (5) changsha (11) chongqing (26) dalian (8) diákok (63) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (211) eső (6) fengjie (193) férj (7) feszkó (8) fősuli (68) fűtés (6) gasztro (87) guangzhou (8) határ (10) hazatérés (13) hazaút (13) hétvége (10) hideg (5) (6) hongkong (19) hubei (6) hülyeveve (8) időjárás (14) internet (6) kaja (65) kampusz (16) karácsony (8) katar (17) képek (7) Kína (11) kína (890) kína tartományai (6) kirándulás (12) költözés (6) komment (6) kórház (6) kota kinabalu (16) középsuli (36) közlekedés (11) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (13) laptop (6) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (24) moszkva (5) munka (75) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nyár (7) nyaralás (5) nyelvsuli (22) oroszország (5) pattaya (7) peking (15) pénz (7) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (6) sabah (11) sanya (15) shanghai (8) shenzhen (135) sport (5) suli (6) szingapúr (11) szünet (10) tanítás (40) tavasz (5) teknős (7) tél (7) thaiföld (50) tianjin (5) tibet (6) ügyintézés (13) újév (5) ünnep (8) urumcsi (6) utazás (113) vacsi (5) város (16) vasút (10) vendégposzt (9) vietnam (7) virágelvtárs (9) vizsga (31) vizsgáztatás (6) vízum (7) vonat (9) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (183) xianning (176) xinjiang (26) Címkefelhő