Liping 2016.04.06. 07:58

Esik eső, de még hogy!

Most már harmadik napja esik, mit esik, szakad! Mintha dézsából öntenék, s mintha egyáltalán nem akarna elállni. Eddig nem is állt el, hacsak az alvóidőm alatt nem tartott rövidebb szüneteket, amiről lemaradtam, de máskülönben egyfolytában, megállás nélkül ömlik a csapadék.

 

Ala'er feltehetően csak évek alatt lát ennyi esőt, de ez még Wuhan, ahol olykor-olykor előfordul az ilyesmi. A tavak földje vagyunk, no, most ezek a környező állóvizek is szépen felteltek, egyik-másikuk ki is öntött helyenként.

 

Ha az előrejelzéseknek hinni lehet, ma estére abbamarad az égi áldás. Nem feltétlenül veszem zokon, tegnap a nyelvsuliba tartva és onnan hazafelé is bőrig áztam, csavarni lehetett a vizet minden ruhadarabomból. Jó, nem vagyok cukorból, de ez már kicsit több volt, mint kellemes. Jöjjön a napocska inkább.

Címkék:kína élet eső wuhan 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szecsuan.blog.hu/api/trackback/id/tr398572542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyalogfarok 2016.04.06. 13:09:12

Végzek tegnap délután a sügér osztállyal, ahol egyébként a home - house közötti különbséget sem tudták kideríteni...naponta megdöbbenek a kínaji emberek ostobaságán/egyszerűségén/esztétikai alulképzettségén/tömegszerűségén...
amikor ez az eső elkezdte. Persze nálam nem volt ernyő, mert
1. 5 perc séta a teremből a pecó.
2. az esernyő nőknek és uziknak való...

állnak ezek a humanoidok az eresz alatt, elbattyogok mellettük, amikor az egyik átlagosan benighted kiscsaj célzást tett arra, hogy ugyan vigyek már neki egy esernyőt...itt van a kulturális különbség, mert ezzel ő kedves akart lenni vagy vallllami ilyesmi.

Na, akkor el kell magyaráznom valamit...
Odamentem hozzá, és szépen szelíden elmagyaráztam neki, hogy én vagyok a tanár, te meg vagy a deák, nem pedig én vagyok a férfi te meg vagy a nő.

vélemény?

sellőlány 2016.04.06. 22:01:26

@Gyalogfarok: Az okés, hogy egy diák ne flörtöljön a tanárral. De egy férfi legyen férfi minden körülmény között.

Gyalogfarok 2016.04.07. 02:54:34

@sellőlány: Ez inkább határprobléma. Amit megtennék mondjuk egy hölgy kollégának, azt nem teszem meg egy hallgatónak.

virágelvtárs 2016.04.07. 07:08:09

Esőben ernyő az nem olyan gáz, bár én is inkább ázós vagyok.

Rám Kínában többször rámszóltak, hogy tűző napon miért nincs nálam ernyő, nem értik.
Merthogy nem ritka, hogy hímnemű kínaiak napernyőt cipelnek, nem mondom hogy általános, de teljesen normális.
Egy kínai nő képes egész nap depis lenni ha süt a nap, mert elfelejtette az ernyőt.

Most @Gyalogfarok: ezek után képzeld el magad napsütésben esernyővel sasszézni és menekülni, hogy JAJJ, SÜT A NAP!

sellőlány 2016.04.07. 07:48:38

@virágelvtárs: Mi is röhögünk eleinte az esernyőn, amikor sütött a nap. Aztán amikor a trikó kontúrja ráégett a bőrünkre (50 faktoros krém használata mellett), többé már nem néztünk áprilisi tréfa nézéssel a recepciósra, amikor reggelente a napvédő réteggel ellátott esernyőt nyújtotta felénk. Szóval elég hamar beálltunk a napon esernyővel közlekedők csapatába (nem Kínában, Malajziában).
@Gyalogfarok: Továbbra sem az elvvel van probléma, hanem inkább a kommunikáció milyenségével. Bár tudom, hogy Ázsiában másképp hat az ember nyersessége, míg ott kb. lepereg egy ottaniról (mert nem érti, vagy mert konkrétan tojik egy európai privát szférájára), itthon óriási faszfejnek tartanák ugyanezért.

Gyalogfarok 2016.04.07. 16:17:28

@virágelvtárs: Ma hallottam a hírt, hogy az új divat a double eye, felvarratják a szemhéjukat a bigék...ára olyan 2000 buznyák.
Na, 2000 yüanért jó sok könyvet lehetne venni, elolvasni, művelődni, személyiséget növeszteni, a már meglévő 2 IQ mellé még legalább kettőt szerezni...a női hiúság naponta megdöbbent; nagyon komoly pénz van amögött, hogy a nők elégedetlenek legyenek magukkal és szirszart megvegyenek, hogy hasonlítsanak a címlaplányra.

Liping 2016.04.08. 06:13:50

Ez most olyan nagy zuhé volt, hogy az ernyő nem sokat segített volna (mellesleg én is inkább ázok, ez valahogy úgy alakult ki nálam, hogy mindig elhagytam az összes esernyőt, ami valaha is a kezeim közé került, így már tizenx éves korom óta tudatosan kerültem a használatukat), ide minimum esőkabát kellett volna. A napon viszont nem feltétlenül rossz dolog. A lebarnulástól való félelem nem motivál, de 40 fokban az ernyő keltette árnyék egészen üdítő tud lenni.

A tanár-diák viszony és az esernyő problematikája nem feltétlenül volt számomra érthető, de még nem kerültem ilyen helyzetbe. Nekem rendszerint felajánlani szokták (lányok) az esernyőjüket, noha nincs nekik extra. Természetesen nem élek vele.
Ugyanakkor az alá-fölérendeltségi viszonyra nem erősítettem soha rá (felsőoktatásban), bár van pár szabály, amit betartatok az órákon, s a személyes kapcsolatunk sem ment fel senkit a vizsgázás alól, ettől még lehetünk akár legjobb barátok is.

Ami a politikai témát illeti, mindenkinek van véleménye, nyilván nekem is, de ez a blog tényleg nem az a felület, ahol ezt ki kéne adni. Az ezzel kapcsolatos megbeszélnivalóra ott a privát üzenet lehetősége. Maradjunk meg békésen, egy elszeparált buborékban, mintha nem is létezne a külvilág.

sellőlány 2016.04.08. 09:42:46

@Liping: Igen, számomra is érdekes volt, hogy tudott egy ilyen téma eszkalálódni ezen a blogon, de sajnos érett ez már az említett okok miatt. Többet ilyen nem lesz, ezt ígérhetem. Személyes levelezgetés a témában meg pláne nem.
Amit már akartam korábban is kérdezni, hogy a fengjiei diák(jaiddal)koddal tartod-e még a kapcsolatot?

Liping 2016.04.08. 09:56:52

@sellőlány: Szoktunk beszélni Mingchunnal és Mengsivel is. Mengsi ki is jött elénk a reptérre Chongqingba, de késett a gépünk, így nem találkoztunk. Mindketten Chongqingban járnak fosulira.

Gyalogfarok 2016.04.11. 11:36:53

@Liping: Hooogyne, akinek nem inge, ne használja gyatya helyett.
Hát akkor itt a nyár, elő a miniszoknyákkal, esernyőkkel, pörögjenek a légkondik! Wuhanban csak papucsban lehet tanítani holnaptól...de csak ázsiaiaknak.

A blogról

Közép-, Nyugat- majd Dél-Kína, Vietnám és megint Kína után Veve jelenleg az Ír-szigeten tengődik, de azért továbbra is igyekszik minden érdemlegesről beszámolni a blog hasábjain...

Utolsó kommentek

  • scal: @virágelvtárs: hát cirka 7 évvel később ellenkeznék veled, 2018-ban amikor én voltam kint az állam vakargattam a hihetetlen olcsó árak mellett, (én Zhengzhouba mentek ki kétszer) és lényegében úgy é... (2021.07.05. 22:40) Amiért jobb lenne örökre Kínában maradni 6. (?) - Árstabilitás
  • scal: Nagyon jó :) igazán kár hogy már nem írod a blogot, és még nagyobb baj hogy megkésve találtam rá, bár meg kell mondjam tök jó volt mindezt saját magam megtapasztalni. Egy varázslatos mesevilág ez. (2021.07.05. 18:17) Mire számíthat egy nyelvtanár Kínában ? - 1.
  • scal: Ez nagyon durva, amikor 2019 januárjában kint voltam ebből még csak a sárga, piros meg a narancs létezett. De imádtam metrózni :D Nagyban megkönnyítette volna az életemet ha legalább a zöld már léte... (2021.07.05. 17:45) A metróláz 2019-ben sem hagyott alább Kínában
  • scal: Szerintem kicsit túl lett misztifikálva. Alapvetően a camamber/pálpusztai sokkal büdösebb mégis eszik az emberek, mert finom. Én ezzel mikor először találkoztam rögtön a kedvencem lett, mert a sima... (2021.07.05. 17:26) Gasztro: büdös tofu
  • Drizari: Jól döntöttél. (2020.09.16. 12:01) Búcsú
  • Utolsó 20

Címkék

akszu (7) alaer (45) állatkert (5) angol (5) angoltanítás (5) árak (5) áram (8) bangkok (18) bank (5) bankolás (16) béka (8) beteg (18) blog (43) borneó (10) búcsú (5) budapest (6) bürokrácia (6) castlebar (28) changsha (11) chongqing (27) család (7) dalian (8) diákok (66) doha (12) drveve (21) egyetem (7) élet (279) eső (6) facebook (6) fengjie (194) férj (7) feszkó (8) fősuli (72) fűtés (6) gaszto (5) gasztro (93) guangzhou (9) határ (11) hazatérés (16) hazaút (14) hétvége (10) hideg (7) (6) hongkong (26) hubei (6) hülyeveve (9) humen (43) időjárás (23) internet (9) írország (37) kaja (74) kampusz (16) karácsony (9) katar (17) képek (9) Kína (11) kína (955) kína tartományai (8) kirándulás (12) költözés (14) komment (6) kórház (6) koronavírus (6) kota kinabalu (16) középsuli (37) közlekedés (14) krabi (11) ktv (7) lakás (9) lakhatás (15) laptop (7) magyarország (15) malajzia (34) melakka (6) metró (30) moszkva (5) munka (99) munkakeresés (7) munkavállalás (7) nha trang (52) nyár (8) nyaralás (5) nyelvsuli (24) oroszország (5) összegzés (6) ovi (10) pattaya (7) peking (16) pénz (10) pénzváltás (5) piac (5) qatar (12) repjegy (6) reptér (7) repülés (7) sabah (11) saigon (6) sanya (15) shanghai (9) shenzhen (148) sport (5) suli (11) szingapúr (11) szünet (14) tájfun (11) tanítás (50) tavasz (5) teknős (7) tél (9) telefon (6) tengerimalac (7) thaiföld (50) tianjin (6) tibet (7) trảng bom (5) ügyintézés (16) újév (7) ünnep (11) urumcsi (6) utazás (125) vacsi (6) város (17) vasút (15) vendégposzt (9) vietnam (66) vietnám (6) virágelvtárs (9) víz (5) vizsga (32) vizsgáztatás (6) vízum (9) vonat (12) wanzhou (7) wenzhou (7) wuhan (186) xianning (177) xinjiang (27) Címkefelhő
süti beállítások módosítása