Egész korrekt határidők körvonalazódnak az idei metróbővítgetések terén. A lista ugyan valószínűleg nem véges, de a már meghirdetett átadási időpontok is arról tanúskodnak, hogy az erre fogékony közönség 2016-ban sem fog unatkozni.
Lakóhelyem, Wuhan sem marad ki a sorból, bár ennek gyakorlati hasznát csak akkor fogom megtapasztalni, ha a szerződésem lejárta után még visszatérek a nagyvárosba - ez egyelőre összhangban van a terveinkkel.
Az itteni metró gerincét a másodjára átadott, 2-es számmal jelölt vonal képezi, amely átszeli a Jangcét, s egyúttal összeköttetést nyújt Wuhan két nagy városrésze, az északi parti Hankou, s a déli Wuchang között. 2017 végére lesz még két vonal, amely ugyancsak a két városrész között halad, de egyelőre ez az egyetlen. Utasforgalma lényegesen nagyobb a másik három működő vonalénál, s így a helyi tömegközlekedés legfontosabb eleme.
Déli vége a blogon sűrűn emlegetett Optics Walley téren van, ebben az irányban egyelőre még nem is hosszabbodik (bár számunkra előnyös lenne), majd csak az évtized végére ígérik, hogy egészen a Gaoxin Liuluig, vagyis a sulitól cirka fél kilométerre lévő helyi piac (szintén volt róla bejegyzés) sarkáig kiépítik.
Az északi hosszabbítás a sürgetőbb, arra fekszik ugyanis a wuhani reptér, amely jelenleg egyáltalán nincs integrálva a városi tömegközlekedésbe. Az errefelé sem gazdaságos reptéri taxik mellett az egyedüli opció az, ha az ember a reptéri buszokat veszi igénybe. Ezek a város három-négy nagyobb pályaudvarát kötik össze a légikikötővel, a taxihoz viszonyítva olcsón, a helyijáratokhoz viszonyítva viszont elég borsos áron. A legközelebbi, így értelemszerűen legolcsóbb hankoui pályaudvarra járó busz viteldíja 17 yuant kóstál, míg ha lenne helyi busz, ott 2 yuan lenne a fizetnivaló. A Jangce déli partján lévő wuchangi pályaudvarra több mint 30 yuanért hordják a népet.
Ez az áldatlan állapot szűnik meg október 28-án, ugyanis a kettes metró ekkortól már egészen a reptérig fog közlekedni.
Az ábrán lilával jelölt 2-es vonal északi bővítését szaggatott vonallal jelzik. Október 28-ra megvalósul
Nem Wuhan az egyetlen hely az országban, ahol városi vasúttal javítanak a közlekedésen idén. Március 28-án a tengerparti Ningbo 1-es vonalát hosszítják meg, május 1-én pedig debütál Fuzhou és Dongguan város metrója is.
A helyi fejlesztésű (a Shanghaiban futónál lényegesen lassabb) maglevet április 1-én adják át Changshaban a reptér és az ottani déli pályaudvar között, közel 20 km-en, de ugyanitt egy új metró is elkezd járni június 1-én (egyes számra hallgató vonal).
Június 1-én nemcsak itt, hanem Tianjinben is új vonalat avatnak, utóbbiban a 6-ost, míg a hónap vége sem lesz eseménytelen: 28-án Guangxi tartomány székhelye, Nanning is belép a metrós városok sorába, 30-án pedig Chengdu és Shenzhen ad át 1-1 vadiúj vonalat.
A nanjingi 4-es vonal július 1-én jön, a Xi'anban fúrt vadiúj 3-as pedig szeptember 28-án. Október 1-én Zhengzhouban nyílik meg a kettes metró, ezt követi a már részletezett wuhani bővítés, az év végi dömping hivatalos időpontjairól pedig egyelőre még nem tudok semmi pontosat.
Ez az év sem lesz unalmas, annyi szent.