Legutóbbi chongqingi látogatásom óta átadtak másfél metróvonalat, így már négy van. Az egyiket még szeptember végén (ez egy vadiúj vonal), a legújabbat pedig tegnap (tekintélyes hosszítás).
December utolsó hete hagyományosan a hivatalos nyitások ideje már hosszú évek óta. Avatnak vonalakat máskor is (például novemberben Hangzhou is debütált a metrós nagyvárosok színpadán, s ugyancsak szeptemberben lettek kész egy szakasszal Chengduban is), de ennyire koncentráltan sosem.
Na de lássuk az impozáns listát a tegnapi napról:
- Chongqing, Line 3, mindkét irányban bővítettek, összesen 21.6 km hosszan,
- Wuhan, Line 2, vadiúj vonal,
- Peking, Line 6, új tagja a hálózatnak, 31 km,
- Peking, Line 8, 3.3 km-es hosszítás,
- Peking, Line 9, toldás 5.7 km-en, és
- Peking, Line 10, kétirányú gyarapodás, 30.1 km.
Valahogy általában sikerül nekik lényegesen alacsonyabb fajlagos költségekkel dolgozni, mint odahaza, holott azt hallani, ezt az országot is súlyosan érinti a korrupció. Meg persze a munkaerő bére is alacsonyabb, de mindezekkel együtt is eszméletlen különbségek jönnek ki.
Nem Magyarország javára...